◀️اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه در بیمارستان‌های منتخب

◀️اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه در بیمارستان‌های منتخب

دکترآقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه در بیمارستان‌های منتخب به صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران وگروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ۷ سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود اما به دلایل مختلف از جمله عدم تامین بار مالی، این قانون تاکنون اجرایی نشده بود.

وی گفت: در ۲۷ مرداد ماه امسال دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به صورت آزمایشی در چند بیمارستان صادر کردند که از آن تاریخ به بعد برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح در حال انجام است.

معاون درمان یادآور شد: به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای سراسر کشور و اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت در این بیمارستان‌ها، مدیریت این بیمارستان‌ها امکان اجرای طرح حساس و مهم تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به صورت همزمان نداشتند اما در حال حاضر که طرح تحول نظام سلامت اجرایی شده و استقرار کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تا پایان آبان ماه در بیمارستان‌ها به اتمام خواهد رسید، در اجرای دستور وزیر بهداشت مقرر شد از آذر ماه سال جاری این طرح در چند بیمارستان به صورت آزمایشی عملیاتی شود.

دکتر آقاجانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تاکنون نمونه اجرا شده این قانون در ایران و یا سایر کشور‌ها وجود نداشته است، ضروری است برای اجرای این قانون مدل اجرایی مناسبی طراحی شود بنابراین براساس دستور ابلاغی وزیر بهداشت مقرر شد این قانون به شکل آزمایشی در چند بیمارستان اجرا شود.

وی همچنین متذکر شد: بیمارستانهای کشور از نظر نوع و گستردگی خدمات، نوع مراقبت‌های خدمات پرستاری و آموزشی یا درمانی بودن بیمارستان، با هم متفاوت هستند بنابراین با توجه به گستردگی خدمات پرستاری و متنوع بودن بخش‌های بیمارستانی و تنوع بیمارستان‌ها، ضرورت دارد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت آزمایشی در چند بیمارستان اجرا شود.

معاون درمان خاطرنشان کرد: بعد از حصول نتایج استقرار این قانون در بیمارستانهای منتخب، نتایج، مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای اتخاذ تصمیم در مورد نحوه اجرای قانون، نتایج حاصله و بار مالی ناشی از آن به اطلاع دولت و مجلس محترم رسانده خواهد شد.

دکتر آقاجانی همچنین گفت: برای اجرای بهینه این قانون علاوه بر کار‌شناسان وزارت بهداشت، از نظرات کار‌شناسی شورای عالی نظام پرستاری، بورد پرستاری و گروه‌های مختلف آموزش پرستاری مستقر در دانشکده‌های پرستاری و کار‌شناسان اقتصاد سلامت و نیز کار‌شناسان بیمه نیز بهره گیری خواهد شد.

روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش