انتقاد کارکنان بیمارستان آزادی از اجرای ناقص مقررات شغلی

انتقاد کارکنان بیمارستان آزادی از اجرای ناقص مقررات شغلی

 جمعی از کارگران بیمارستان «آزادی » تهران خواستار اجرای دقیق و کامل مقررات مربوط به ساعات کار و محاسبه مزایای مزدی خود شدند.

انتقاد کارکنان بیمارستان آزادی از اجرای ناقص مقررات شغلی

تعدادی از این کارگران در تماس  با خبرنگار ما افزودند: در حدود ۲۰۰ کارگر هستیم که به عنوان پرستار، پیراپزشک و متصدی دیگر امور فنی و خدماتی بیمارستان آزادی تهران مشغول به کار هستیم.

آنها یادآور شدند: در غیاب هرگونه نهاد صنفی، گروهی از این جمع کارگری در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه سال جاری با امضاء طوماری از مدیریت بیمارستان خواستار آن شدند تا مقررات مربوط به حداقل ساعات کاری روزانه، مزایای اضافه کاری، حق شیفت ، شرایط انجام کارهای سخت و زیان آور و طبقه بندی مشاغل را به صورت کامل اجرایی کند.

این کارگران افزودند: اگرچه به دنبال این نامه، مدیریت بیمارستان تصمیم گرفت تا از ابتدای ماه جاری نسبت به محاسبه قانونی مزایای یاد شده اقدام کند اما واقعیت این است که در بحث مربوط به ساعات کار روزانه، کارفرما بدون در نظرگرفتن عرف رایج در کارگاه نسبت به افزایش ساعات کاری کارکنان پرستاری و خدماتی اقدام کرده است.

آنها بابیان اینکه براساس تصمیم جدید کارفرما از حدود یک ساعت تا یک ساعت نیم به مدت زمان ۶ ساعت، مدت کار روزانه آنها اضافه شده است؛ افزودند: این وضعیت مصداق نادیده گرفته شدن محدودیت حداقل ساعات کاری مشاغل سخت و زیان آور و شرایط پیش بینی شده در ماده ۲۶ قانون کار است که به موضوع چگونگی تغییر شرایط عرفی کار مربوط می‌شود.

کارکنان در عین حال یادآور شدند: صرف نظر از این ماجرا با مشکل صنفی برخورد کارفرما با نویسنده و امضا کنندگان نامه درخواست مطالبات صنفی خود روبرو هستند.

به گفته آنها مدیریت این مرکز بیمارستانی بعد از دریافت درخواست مکتوب مجموع کارگران از یکسو نسبت به اخراج نویسنده نامه اقدام کرده و از سوی دیگر افرادی که در جمع آوری‌ امضاها مشارکت داشته‌اند مورد بازخواست قرار داده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش