میوه‌ها و سبزی‌های مفید برای سلامت آقایان

میوه‌ها و سبزی‌های مفید برای سلامت آقایان

از خواص میوه‌ها و سبزی‌ها روی سلامت بسیار شنیده‌ایم. هیچگاه نمی‌توانیم بین میوه‌ها و سبزی‌ها فرق بگذاریم و بگوییم کدام بهتر از دیگری است اما در میان میوه‌ها و سبزی‌ها برخی انواع هستند که برای گروه جنسی یا سنی خاصی بسیار مفیدترند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر برای سلامت آقایان اشاره کرد…

موز:
موز سرشار از انرژی است و دارای پتاسیم فراوانی است. پتاسیم ماده‌ای است که برای تنظیم عملکرد اعصاب، ضربان قلب و مخصوصاً فشار خون لازم است.
رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و منیزیم می‌تواند خطر سکته را در بدن کاهش دهد. همچنین موز به عنوان یک منبع غنی از ویتامین B6، می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند. سلول‌های قرمز خونی برای داشتن عملکرد مناسب به این ماده نیاز دارند.

بنابراین آقایان بهتر است، روزانه قبل از ورزش و کار و هنگام صبحانه یک موز میل کنید و در کنار آن از غلات کامل هم لذت ببرند. علاوه بر این آب میوه، شیر، گوجه‌فرنگی و محصولات حاوی گوجه‌فرنگی و حبوبات منبع خوبی از پتاسیم هستند.
وقتی صحبت از غذاهای طلایی است، سبزیجات خانواده‌ی کلم نظیر کلم بروکلی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان بسیار موثر هستند.

کلم بروکلی:
این سبزی‌ها همچنین سرشار از ویتامین C، بتا کاروتن پتاسیم و نیتوکمیکال‌های به نام سولفورافین است که اثرات بسیار قوی علیه سرطان پروستات و کولون دارند. مطالعات تازه‌ی محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد افرادی که ۵ وعده در هفته از سبزی‌های خانواده‌ی کلم استفاده می‌کنند به احتمال کمتر مبتلا به سرطان مثانه یعنی سرطانی که ۲ تا ۳ بار در آقایان شایع است، مبتلا می‌شوند.
کلم بروکلی، این سبزی بسیار مغزی همچنین سطح ماده‌ی هموسیتوئین(نوعی آمینو اسید مرتبط با افزایش مخاطرات بیماری‌های قلبی و سکته) را هم کاهش می‌دهد.

❗️تنها به بروکلی تکیه نکنید!
سایر خانواده‌ی کلم نظیر کلم پیچ، کلم قـُمری، کاهو و کلم بروکسل هم از نظر تغذیه‌ای بسیار غنی هستند.

خانواده‌ی توت و آلبالو:
رنگ‌های بنفش، آبی و قرمز در همه نوع توت و آلبالو مسوول سلامت بودن میوه‌هایی هستند که حاوی این رنگ‌ها هستند.
توت‌ها حاوی بیش از ۴ هزار ذره‌ی مختلف هستند که دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند. بنابراین مطمئن شوید که این میوه‌های مفید و کم کالری در رژیم غذایی روزانه‌تان وجود دارد.

❇️روزانه ۵ وعده میوه بخورید!
افزودن توت‌ها به رژیم غذایی روند تحلیل عملکرد مغزی که با افزایش سن اتفاق می‌افتد را کاهش می‌دهد. مطالعات متعددی نشان می‌دهد که هر چقدر هم که رژیم غذایی سالم و بهتر باشد مخصوصاً حاوی خانواده‌ی توت و آلبالو، می‌تواند عملکرد مغزی را تقویت کرده و مغز را سالمتر نگه دارد.

سبزی‌های سبز-قرمز:
ویتامین C و بتا کاروتن آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سلول‌های پوستی را سالم نگه داشته‌اند و آن را از تخریب ناشی از تابش اشعه‌ی آفتاب حفظ می‌کنند. ویتامین C در تولید کلاژن هم درگیر است.
محققان توصیه می‌کنند روزانه مواد غذایی نظیر فلفل قرمز، هویج، کدو، سیب‌زمینی شیرین مصرف کنید. سبزی‌های برگ سبز و هرگونه سبزی مغزی می‌تواند خط بزرگ شدن پروستات را کاهش دهد. آقایانی که رژیم غذاییشان سرشار از سبزی و میوه است کمتر به بیماریهای پروستات مبتلا میشوند

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش