گسترش همکاری های علمی با استرالیا

گسترش همکاری های علمی با استرالیا

در راستای گسترش روابط بین الملل قائم مقام معاون آموزشی با معاون دانشگاه ملبورن استرالیا دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی در دیدار با پروفسور تام کوان معاون دانشگاه ملبورن استرالیا و هیات همراه که در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ با اشاره به پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران طی دهه های اخیر گفت: بیش از ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور مربوط به حوزه علوم پزشکی است و توانسته ایم در زمینه تولید علم در جهان رتبه ۱۷ و در منطقه رتبه اول را کسب نماییم.

دکتر اکبری اظهار داشت: به لحاظ حجم همکاری های علمی مشترک با جمهوری اسلامی ایران استرالیا در رتبه چهارم قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در حوزه علوم پزشکی برنامه ریزی مناسبی برای همکاری مشترک داشته باشیم.

وی افزود: وزارت بهداشت ایران سه ماموریت آموزش،‌ پژوهش و درمان بر عهده دارد و در همه استان های ایران حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که متعهد به انجام سه ماموریت آموزش،‌ پژوهش و ارائه خدمات سلامت هستند و به همین دلیل اعضای هیات علمی در هر سه زمینه فعالیت دارند.

قائم مقام معاون آموزشی به پیشرفت های علم پزشکی در ایران اشاره کرد و گفت: امروز ما در ایران شاهد تغییرات چمشگیری در عرصه های آموزشی هستیم، ۶۵ دانشگاه و دانشکده مستقل علوم پزشکی، ۳۰۰ مجله پزشکی، ۱۸ هزار عضو هیات علمی و ۲۰۰ هزار دانشجوی پزشکی سبب شده است تا یک سوم تولیدات علمی کشور مربوط به علوم پزشکی باشد.

دکتر اکبری با اشاره به آغاز تحول در آموزش علوم پزشکی کشور گفت: در این خصوص برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته و این برنامه ها در قالب ۱۱ بسته تدوین گردیده است.

وی با ذکر عناوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اذعان داشت: این بسته ها در حال حاضر در دست اجرا است و باتوجه به وسعت جغرافیایی، کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده و بسته های تحولی در این مناطق در دست اجرا هستند.

در ادامه پروفسور تام کوان معاون دانشگاه ملبورن استرالیا اظهار داشت: باتوجه به تغییراتی که در سیستم آموزش علوم پزشکی کشو استرالیا رخ داده و تغییر این سیستم از MBBS به MD زمینه های همکاری مختلفی با کشور ایران وجود دارد که باید برنامه ریزی مناسبی برای آن صورت پذیرد.

وی به ارائه آنلاین بسیاری از دروس در دانشگاه ملبورن اشاره و اضافه کرد: همچنین مراکز تحقیقاتی بسیاری در زمینه علوم پایه و سرطان در این دانشگاه وجود دارد و تجربیات موفقی در زمینه تجهیز بیمارستان زنان وجود دارد که می تواند زمینه های همکاری خوبی با ایران باشد.

معاون دانشگاه ملبورن استرالیا از برنامه این کشور برای گسترش همکاری با کشورهای منطقه خاورمیانه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد همکاری های این کشور با جمهوری اسلامی ایران گسترش یابد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش