پزشک قلابی شناسایی شده در مسجدسلیمان چگونه پزشک شد

پزشک قلابی شناسایی شده در مسجدسلیمان چگونه پزشک شد

اطلاعات کاملی در خصوص پزشک قلابی شهرستان مسجدسلیمان و انتشار مطالب متفاوت و گاهاً ناصحیح در این خصوص

در پی دستگیری پزشک قلابی در شهرستان مسجدسلیمان و انتشار مطالب متفاوت و گاهاً ناصحیح در این خصوص، توضیحات تبیین کننده زیر که جزئیات کامل موضوع را بازگو می کند جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی کامل ابهامات موجود ارائه می گردد.
به گزارش پرستاری نیوز؛ در سال ٩٠ یکی از پزشکان شاغل در مناطق نفتی عسلویه بنام دکتر ع-د در یک سانحه تصادف رانندگی فوت می کند.
پس از این حادثه، یکی از همکاران غیر پزشک وی با مراجعه به خانواده پزشک متوفی، به بهانه پیگیری مطالبات مالی مرحوم، مدارک تحصیلی و شغلی وی را از خانواده اش تحویل می گیرد و سپس با استفاده از روشهای غیرقانونی، اقدام به تهیه شناسنامه و کارت ملی جدید به نام متوفی ولی با تصویر خودش می نماید.
در گام بعد، وی با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل پزشک متوفی در یکی از استان های مرکزی کشور و ارائه شناسنامه و کارت ملی جدید عکسدار، دانشنامه پزشکی مربوط به مرحوم را با الصاق عکس خودش تحویل می گیرد.
سپس، با ارائه این مدارک جدید صادر شده، پروانه مطب برای وی صادر می شود و حتی با مراجعه به بانک، حساب بانکی نیز (با شناسنامه و کارت ملی جدید بنام متوفی) باز می کند و در حقیقت کل هویت پزشک مرحوم را جعل کرده و به سرقت می برد. از آنجا که مدارک ارائه شده به مراکز درمانی که این جاعل در آنجا اشتغال داشته است، همگی از منابع رسمی و با مهر و امضاء های اصالت دار صادر شده بودند و اشکال صوری و شکلی نداشتند، بنابراین مراکز درمانی نیز به استناد این مدارک اصیل، با وی قرارداد همکاری منعقد نمودند.
بدنبال احضار این فرد خاطی بعنوان مطلع در دادگستری و عدم حضورش، موضوع از طریق نظام پزشکی پیگیری و با توجه به آنلاین شدن کلیه مدارک و سوابق نظام پزشکی، موضوع از طریق نظام پزشکی مسجد سلیمان دنبال میشود و مستندات متوفی بودن پزشک در اختیار مقام قضایی قرار میگیرد که با تمهیدات بازپرس دادگستری، نامبرده به عنوان مطلع احضار و پس از حضور در دادگستری طبق دستور بازپرس بازداشت می گردد.
لازم به ذکر است این فرد جاعل هیچگونه رابطه استخدامی با بیمارستان ٢٢ بهمن مسجدسلیمان نداشته است و همکاری وی صرفاً بصورت قرارداد ساعتی معین صورت می پذیرفت.
گفتنی است این فرد به همین منوال در مناطق و مراکز درمانی مختلف کشور مشغول به کار شده بود.
روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش