نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی

جامعه پرستاری، جامعه فرهیخته‌ای است/ تنها راه حل مشکل پرستاری، بازگشت به کار سیستماتیک است

نماینده مردم اصفهان با بیان این که جامعه پرستاری، جامعه فرهیخته‌ای است، تاکید کرد: قرار نیست اگر کسی به نمایندگی از این جامعه بخواهد دیگر اعضا را به عقب‌گرد سوق بدهد، بقیه سکوت کنند. بدیهی است اگر ما مسئله‌ای را رسانه‌ای کردیم، اگر نامه‌های سرگشاده نوشتیم و فضای مجازی را محملی برای طرح انتقادات خود قرار دادیم، به این معنی است که اراده‌ای برای حل مسئله نداشته و فقط قرار است که خودمان را مطرح کنیم. 
به گزارش وبدا، حیدر علی عابدی ضمن اشاره نامه نگاری ها و انتقادات سازمان نظام پرستاری به طرح تحول سلامت و درگیری‌های لفظی با معاونت پرستاری وزارت بهداشت، گفت: اینگونه رفتارها باعث تلخی کام جامعه پزشکی و پرستاری شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بررسی ادعاهای معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری تاکید کرد و افزود:  واضح است که هر دو طرف برای ارتقای پرستاری درحال تلاش هستند. نظام پرستاری یک نهاد صنفی است و قاعدتا باید به دنبال دفاع از حقوق پرستاران باشد و از سوی دیگر رسالت معاونت پرستاری هم در قالب ارتقای خدمات پرستاری و رفاه بیماران تعریف شده و باید ترتیبی بدهد که بیماران آسایش بیشتری داشته باشند.

عابدی فعالیت هر دو گروه را درست و ارزشمند دانست و تاکید کرد : لازم است که هر دو نهاد، ماموریت‌های یکدیگر را پذیرفته و با هم در تعامل و ارتباط باشند.

وی با بیان این که سازمان نظام پرستاری هنوز یک نهال نوپاست و دوستان ما در این سازمان، اولین تجربه‌های اداره این نهاد صنفی را پشت سر می‌گذراند بر لزوم داشتن سعه‌صدر بیشتر به انتقادات وارده تاکید کرد و افزود:متاسفانه در گفتمانی که به اتفاقات و دلخوری‌های اخیر منجر شد، سازمان نظام پرستاری ادبیات مناسبی را به کار نبرد و پس از طرح برخی موضوعات، به دنبال شنیدن جواب و پذیرش منطقی آن نماند و این مسئله عاملی برای مشکلات بعدی شد.

عابدی ادامه داد: کسانی‌ که وارد کارهای صنفی پرستاری می‌شوند، باید این را بپذیرند که اگر مسئله‌ای را طرح کردند و متعاقب آن پاسخی شنیدند، این پاسخ را در محک منطق قرار دهند و مشکلی به مشکلات قبلی اضافه نکنند. به عنوان مثال اگر ما در بحث پرداخت به بعضی از پزشکان مشکل داریم، این دلیل نمی‌شود که برابر وزارت بهداشت این‌طور استدلال کنیم که پرداخت‌هایی مشابه برای ما هم انجام شود تا ما سکوت کنیم. این پسندیده یک قشر فرهیخته نیست. 

 نماینده مردم اصفهان با بیان این که جامعه پرستاری، جامعه فرهیخته‌ای است، تاکید کرد: قرار نیست اگر کسی به نمایندگی از این جامعه بخواهد دیگر اعضا را به عقب‌گرد سوق بدهد، بقیه سکوت کنند. بدیهی است اگر ما مسئله‌ای را رسانه‌ای کردیم، اگر نامه‌های سرگشاده نوشتیم و فضای مجازی را محملی برای طرح انتقادات خود قرار دادیم، به این معنی است که اراده‌ای برای حل مسئله نداشته و فقط قرار است که خودمان را مطرح کنیم.

وی افزود: همان‌قدر که مطالبه‌گری حق مسلم مردم و نمایندگان آنها در نهادهای صنفی است، اگر آمیخته با سیاه‌نمایی شد، باعث ناامیدی قشر جوان و به‌خصوص دانشجویان می‌شود. 

عابدی تنها راه حل این مشکل و عبور از این گردنه را بازگشت به کار سیستماتیک بیان کرد و افزود: تاریخ گواهی می‌دهد که هیچ‌کدام از دستاوردهای گذشته ‌جامعه پرستاری از جمله تصویب خود سازمان نظام پرستاری در مجلس، شناسایی پرستاری به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور در قانون، پرداخت حق سختی کار به پرستاران، تاسیس مقطع فوق ‌لیسانس و دکترا برای پرستاری از راه فعالیت‌های مخرب رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به دست نیامده‌اند بلکه از طریق برقراری ارتباط و تعاملات سازنده بوده است.

وی با بیان این که بیشتر پزشکان، طرفدار پرستاران هستند، افزود: در اکثرا خانواده های پزشکان یک نفر (مادر، خواهر و یا همسر) جزو جامعه پرستاری است. در چنین فضایی که امکان تفکیک بین پزشکان و پرستاران وجود ندارد و منافع این دو قشر درهم تنیده شده است، برخی از عزیزان خواستار صف‌بندی پرستاران در مقابل پزشکان شده‌اند و بنابر این من به ‌عنوان یکی از اعضای جامعه پرستاری، رفتار قبلی دوستانمان را در نظام پرستاری را به‌هیچ وجه سازنده و قابل دفاع نمی‌دانم. 

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  بر لزوم تدوین برنامه های مورد نظر و کارشناسی شده برای ارتقای پرستاری و معرفی تعدادی (مثلا۵ نفر) از اساتید پرستاری و کارشناسان مورد قبول تاکید کرد.

وی ادامه داد: لازم است معاونت پرستاری هم به همان تعداد افراد مورد وثوق خود و جامعه پرستاری را معرفی کند تا پیشنهادات و برنامه‌های ارائه شده را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

عابدی با بیان این که پس از انجام این فرایند، بنده به عنوان یکی از نمایندگان ملت متعهد می‌شوم که اجرایی شدن برنامه نهایی را پیگیری و دنبال کنم، افزود: در این روش هیچ نهاد و فردی صدمه نمی‌بیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: لازم است که در تمام مدت انجام فرایند، طرفین تعهد کنند که خود و ارگان‌های تحت پوشش خود، از اظهار نظرهای تنش ‌آفرین در رسانه‌ها پرهیز کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش