عضو کمیسیون بهداشت مجلس : کمیسیون تلفیق در بودجه ۹۸ ردیفی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص دهد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس :

کمیسیون تلفیق در بودجه ۹۸ ردیفی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص دهد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر بوده است، و مجلس در مورد تعرفه پرستاری به وظایف خود عمل کرد و در این شرایط تنها ضعف در دولت است که تاکنون آن را عملیاتی نکرده است، کما اینکه ما هم از دولت گلایه داریم که اگر قرار بود منابع این بخش را تامین نکند چرا این لایحه را به مجلس آورد و این انتظار را برای جامعه پرستاری ایجاد کرد؟ امیدواریم که همکارانمان در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مجلس برای تحقق این مهم نیز تدابیری اندیشیده و ردیفی را بدان اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران ، محمد حسین قربانی در واکنش به انتشار خبری از سوی مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران، گفت: هم‌اکنون که در حال حرکت به سمت اجرای دولت الکترونیک هستیم باید در تمام ابعاد در قوای سه گانه تسری داشته باشد، ضمن اینکه لازم است در حوزه پرستاری اعداد و ارقامی از داشته‌هایمان در حوزه تعلیم و تربیت نیرو در این بخش و هزینه زیادی که نظام برای تحقق این مهم پرداخته است، وجود داشته باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون آمار دقیقی از میزان افراد شاغل در حوزه پرستاری و میزان فارغ‌التحصیلان این رشته وجود نداشته است و مشخص نیست که چه تعداد از آنها بیکار هستند و حتی برای تعیین میزان نیروی انسانی مورد نیاز این بخش معیاری وجود ندارد که دانشگاه‌ها بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

وی یادآور شد: راه‌اندازی سامانه ثبت ملی نه تنها باید در حوزه پرستاری صورت پذیرد، بلکه باید در تمام حوزه‌ها این نگاه کارشناسی وجود داشته باشد و در این رابطه این آمار و ارقام است که به ما قدرت می‌دهد تا بتوانیم بر اساس نیاز موجود در کشور برنامه‌ریزی کنیم.

دولت نباید بدون تامین منابع به تعرفه پرستاران ورود می‌کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به وضعیت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر بوده است، تصریح کرد: مجلس در مورد تعرفه پرستاری به وظایف خود عمل کرد و در این شرایط تنها ضعف در دولت است که تاکنون آن را عملیاتی نکرده است، کما اینکه ما هم از دولت گلایه داریم که اگر قرار بود منابع این بخش را تامین نکند چرا این لایحه را به مجلس آورد و این انتظار را برای جامعه پرستاری ایجاد کرد؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم که همکارانمان در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مجلس برای تحقق این مهم نیز تدابیری اندیشیده و ردیفی را بدان اختصاص دهند

روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش