دستور وزیر بهداشت برای برخورد با دریافت های نجومی

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران ،

پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر و بیانیه رییس جمهور در خصوص حقوق های غیر متعارف در برخی دستگاه ها، وزیر بهداشت، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع خود را مکلف به تشکیل کارگروهی به منظور رسیدگی به این موضوع کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در این ابلاغ از دکتر صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خواسته است ضمن به رسمیت شناختن مطالبه مردم به عنوان ناظر اصلی و تعهد به پاسخگویی صریح، شفاف و شجاعانه به افکار عمومی از هرگونه حاشیه سازی و شتاب زدگی پرهیز و با دقت نظر، آسیب شناسی لازم را معمول و راهکارهای اجرایی را ارائه نماید.

وزیر بهداشت در این ابلاغ با تاکید بر بررسی تخلفات احتمالی در پرداخت های صورت پذیرفته از حیث انطباق با قوانین و مقررات ملاک عمل، تصریح کرده است : پبشنهاد اصلاح قوانین با توجه به حساسیت حوزه سلامت و تاکید بر تسهیل و تضمین دسترسی مردم شریف ایران به خدمات نظام سلامت به ویژه در مناطق محروم مد نظر قرار گیرد.

در این ابلاغیه آمده است: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر و بیانیه اخیر رییس جمهور محترم در خصوص پرداخت های غیر قانونی و غیر متعارف و تاکید ایشان مبنی بر اصلاح نظام اداری و شفاف نمودن تصمیمات در چارچوب مفاد بیانیه مذکور، ضرورت دارد ضمن تشکیل کارگروهی با مسئولیت جنابعالی و همکاری دستگاه های نظارتی در چارچوب موارد زیر حداکثر ظرف مدت بیست روز، بررسی های لازم انجام گرفته و نتیجه به اینجانب ارائه شود:

۱- بررسی تخلفات احتمالی در پرداخت های صورت پذیرفته از حیث انطباق با قوانین و مقررات ملاک عمل.
۲- برخورد جدی و قاطع با متخلفین احتمالی در مواردی که به تشخیص کارگروه، غیر قانونی بودن پرداختی ها احراز شده و معرفی متخلفین به مراجع و محاکم قضایی  برای رسیدگی و برخورد قانونی.
۳- پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با توجه به حساسیت حوزه سلامت و تاکید بر تسهیل و تضمین دسترسی مردم شریف ایران به خدمات نظام سلامت و ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم.

در این راستا ضرورت دارد ضمن به رسمیت شناختن مطالبه مردم به عنوان ناظر اصلی و تعهد به پاسخگویی صریح، شفاف و شجاعانه به افکار عمومی از هرگونه حاشیه سازی و شتاب زدگی پرهیز و با دقت نظر، آسیب شناسی لازم معمول و راهکارهای اجرایی ارائه گردد.

بدیهی است در انجام این وظیفه حساس، انتظار می رود رعایت اخلاق اسلامی، حقوق شهروندی و در امان بودن حیثیت افراد به ویژه قبل از احراز تخلف یا جرم توسط مراجع ذیصلاح اداری و قضایی، سرلوحه اقدامات اعضای محترم کارگروه قرار گیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش