تبعات کمبود هیئت علمی در دانشکده های پرستاری

تبعات کمبود هیئت علمی در دانشکده های پرستاری

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد؛

تبعات کمبود هیئت علمی در دانشکده های پرستاری

بی عدالتی در امکانات آموزشی

عضو شورای عالی نظام پرستاری، نسبت به کمبود اعضای هیئت علمی دانشکده های پرستاری گلایه کرد و گفت: این مسئله، تبعات زیادی به دنبال دارد.

دکتر عباس عبادی با اشاره به این که در سال های اخیر آمار پذیرش دانشجو در دانشکده ها افزایش پیدا کرده است ، اظهار داشت: روند افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بدون فراهم بودن زیر ساخت های نیروی انسانی مناسب انجام شده است. در حال حاضر تعداد مجموعه دانشکده های پرستاری ما در یک دهه گذشته به ۵۰ مورد رسیده که این آمار با توجه به تاسیس مراکز آموزش عالی که آموزش پرستار را برعهده گرفته اند قریب به ۱۸۰ مورد رسیده است .
وی با بیان این که جذب هیئت علمی های دانشکده ها متناسب با پذیرش دانشجویان انجام نشده و این عدم تعادل تبعات بسیاری را در بر خواهد داشت، تاکید کرد: تعداد بسیاری از هیئت علمی های دانشکده های مادر به دلیل بازنشستگی سمت خود را ترک کرده و جذب هیئت علمی با توجه به ظریفت پذیرش دانشجو انجام نشده و بارزیادی بر دوش اعضای هیئت علمی حاضر در دانشکده ها است که امر سبب می شود که آنها نتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند .
عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: همچنین تنوع تکالیف را در هیئت علمی ها افزایش داده اند و همکاران دچار تعارض نقش شده که این امر در دراز باعث فرسودگی شغلی در هیئت علمی خواهد شد .
وی با بیان این که علاوه بر این موارد زمانی که سطح کیفیت آموزش افت پیدا کند ، دانش آموختگان صلاحیت و توانمندی کافی برای ارائه خدمات نخواهند داشت ، تصریح کرد: علیرغم این که در سال های اخیر رشد کمی در نیروی انسانی داشته ایم اما کیفیت خدمات رو به تنزل بوده بنابراین برای رفع این مشکلات می بایست چاره ای اندیشید.
عبادی با اشاره به مشکلات دانشجویان پرستاری در دانشکده ها گفت: درخصوص عدالت در امکانات آموزشی و رفاهی بین دانشجویان پرستاری و پزشکی از سال ها پیش این دغدغه وجود داشته است . این امر تنها برای دانشجویان صدق نمی کند و در خصوص امکانات رفاهی برای اساتید دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به اساتید دانشکده های پرستاری متفاوت بوده و این امر به دانشجویان نیز تسری پیدا کرده است .
وی در پایان خاطر نشان کرد: این بی عدالتی تنها به امکانات بسنده نشده بلکه به برگزاری کلاس های آموزشی نیز ورود کرده و باعث بوجود آمدن بی عدالتی در بین دانشجویان پرستاری و پزشکی بوده است و به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو این موارد نمود بیشتری پیدا کرده است.

روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش