برگزاری جلسه اعضا ستاداجرایی+طرح تحول نظام سلامت

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، این جلسه

روز دوشنبه ۱۰ اسفند ۹۴ با حضور دکتر جعفریان رییس دانشگاه و اعضای ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شد.
دکتر علی پور معاون درمان دانشگاه بابیان این‌که هنوز تغییرات پیشنهادی آخر دانشگاه در خصوص بسته مقیمی از سوی وزارت متبوع اعمال نشده گفت: پرداخت‌های وزارت بهداشت از محل بسته‌های طرح تحول تا دی‌ماه سال جاری و به روال ماه‌های گذشته انجام‌شده است.
وی همچنین با اشاره به دستورالعمل پوشش خدمات ناباروری افزود: وزارت بهداشت این بسته حمایتی را باقابلیت اجرایی شدن در مراکز دولتی و خصوصی و با رویکرد حمایت مالی از زوج‌های نابارور و توسعه و تجهیز مراکز درمان ناباروری دولتی و خصوصی به معاونت‌های درمان سراسر کشور ابلاغ کرد و زوج‌های مشمول باید ناباروری اولیه داشته و حداکثر ۴۲ سال سن داشته باشند، حداقل یک زوج باید تابعیت ایرانی داشته و دارای تأییدیه استحقاق دریافت کمک‌هزینه خدمات از کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی باشند. در صورت داشتن تمام شرایط فوق تنها ۱۵ درصد هزینه درمان ناباروری توسط بیمار پرداخت می‌شود.
دکتر علی پور در خصوص افتتاحیه بخش‌های ویژه گفت: ۱۱۰ فضای آماده در حال حاضر داریم که ۵۰ درصد آن تجهیز شده و در ۳۰ مورد نیز نیروی انسانی موردنیاز تأمین‌شده است.
دکتر جعفریان رییس دانشگاه بابیان این‌که بهتر است کارکنان درمانی نیز جهت رفع خستگی و بهبود روحیه مرخصی‌های ماهیانه خود استفاده کنند، از معاونت درمان و توسعه خواست به‌منظور رفع پاره‌ای از مسائل مربوط به محاسبات کارانه، در این خصوص بررسی لازم را انجام دهند.
دکتر حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه نیز در خصوص تعیین تکلیف وضعیت تجهیزات ارتوپدی که از بدن بیماران خارج می‌شود گفت: طی جلسه‌ای که با حضور اساتید گروه ارتوپدی دانشگاه برگزار شد دستورالعملی تهیه و در ادامه به بیمارستان‌ها ابلاغ خواهد شد که طبق آن باید تجهیزات ارتوپدی پس از خروج از بدن بیمار در اتاق عمل صورت‌جلسه و طی روند تعریف‌شده‌ای غیرقابل استفاده شود.
وی در خصوص استفاده از برندهای ایرانی و خارجی تجهیزات گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد با توجه به آمار استفاده از تجهیزات به تفکیک نوع عمل، تفاوت برندها مورد ارزیابی قرار گیرد و گایدلاینهایی برای کاربرد تجهیزات ایرانی در بیماران ترومایی تهیه شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش