آغاز صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری در خراسان رضوی

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای شش هزار و ۵۰۰ پرستار شاغل در بیمارستانهای دولتی و خصوصی مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آغاز شده است.
محمدحسن عزتی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد را پرستاران شاغل در مراکز درمانی و بیمارستانهای دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل می دهند.
وی گفت: صدور صلاحیت حرفه ای پرستاری گواهینامه ای است که علاوه بر مدرک تحصیلی دانشگاهی پس از احراز شایستگیهای لازم از نظر صلاحیتهای علمی، انضباطی، اخلاقی، جسمی و روانی به پرستاران تعلق می گیرد.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای طبق مقررات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت دانش آموختگان پرستاری قبل از سال ۱۳۹۴و دارای امتیاز کامل بازآموزی نیازی به شرکت در آزمون جامع ندارند.
عزتی گفت: دانش آموختگان پرستاری امسال و کسانی که فاقد امتیاز بازآموزی از سوی دفتر آموزش مداوم وزارت بهداشت هستند ملزم به شرکت در آزمون جامع خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه پروانه صلاحیت پرستاری طبق قانون هر پنج سال یکبار مورد بررسی و تمدید قرار می گیرد، افزود: بهبود کیفیت مراقبتها، همگام سازی خدمات پرستاری کشور با استاندارد های جهانی، ارتقاء صلاحیت حرفه ای پرستاران، ایجاد مرجع آماری معتبر در خصوص تعداد پرستاران شاغل، ارتقا اعتبار پرستاری ایران در سطح جهانی و پیشگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری از جمله مزایای پروانه صلاحیت حرفه ای است.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کسب پروانه صلاحیت حرفه ای جهت ایفا هرگونه نقش و ارائه خدمات پرستاری در عرصه های مختلف همچون مراکز درمانی دولتی و غیردولتی و همچنین بیمارستانهای خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی امری الزامی است.
عزتی افزود: شغل پرستاری حرفه ای مراقبت محور است و هرگونه خطا و اشتباه در نحوه ارائه خدمات صدمات جبران ناپذیری بر سلامت افراد و جامعه وارد می کند.
روابط عمومی انجمن پرستاری ایران 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش