دیدارمعاون وزیر بهداشت ایران با پرفسورسانسونی بنیان گذار پرستاری نوین ایتالیا

دیدارمعاون وزیر بهداشت ایران با پرفسورسانسونی بنیان گذار پرستاری نوین ایتالیا
 
لزوم تغییرمراقبت های پرستاری از بالین به جامعه
به گزارش روابط عمومی انجمن  پرستاری ایران :
 دکتر مریم حضرتی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به پروفسور سانسونی استاد تمام دانشگاه  sapieza   با اشاره به تجربیات ارزنده وی در پرستاری اظهارامیدواری کرد که در آینده شاهد همکاریهای بیشتری در زمینه پرستاری جامعه بین پرستاری، ایران و ایتالیا باشیم.
 
دکتر حضرتی از تغییر رویکرد و ارائه خدمت مراقبت های پرستاری از بالین به جامعه خبرداد و گفت: با تلاشها و فعالیت هایی که در زمینه های آموزشی، تحقیقاتی، مدیریتی و ارائه خدمت دربالین و جامعه صورت گرفته است، وضعیت پرستاری ایران را به وضعیت مطلوب نزدیک کرده است .
 
در این جلسه همچنین دکترمداح، مادر پرستاری نوین ایران تاریخچه و ساختار پرستاری کشور را تشریح کرد.
 
پروفسور یولیتا سانسونی با ابراز خرسندی از حضور در ایران، ضمن ارائه معرفی اجمالی از تحصیل در کشور ایتالیا از مقطع ابتدای تا دکتری و نحوه ورود به رشته پرستاری، گفت: ورود به رشته پرستاری از طریق کنکور سراسری اتفاق می افتد که بعد از گذراندن دوره کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد به دو شیوه   حرفه ای و علمی تقسیم بندی می شود.
 
وی افزود: پرستاران کارشناسی حرفه ای در بالین و پرستاری کارشناس ارشد علمی می توانند مستقیما وارد گرایش های مختلف پرستاری  در مقطع دکتری پرستاری شوند. اما چنانچه فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد حرفه ای مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری پرستاری باشند باید ابتدا دوره کارشناسی ارشد علمی را طی کنند.
 
 پروفسورسانسونی، گفت: پرستاری جامعه نگر از سال ۱۹۷۰ در کشور ایتالیا شروع شد که در حال حاضر پرستاران در کلینیک های زخم، دیابت، مراقبت های حمایتی و تسکینی ارائه خدمت می کند.
 
وی در مورد پرستار خانواده نیز، گفت: در کشورایتالیا پرستار خانواده بسیار حائز اهمیت است و ورود به بحث پرستار خانواده را منوط به تعریف خانواده دانست و گفت: مهم است یک خانواده را بفهمیم و روابط خانوادگی را بشناسیم و بدانیم که خانواده چطور شکل می گیرد.
 
یولیتا سانسونی  با بیان اینکه پرستاری ایران با توجه به دانش آموختگان جوانی که دارد پتانسیل خوبی برای ارائه خدمت در پرستاری خانواده دارد. گفت: برای فهمیدن پرستار خانواه باید خانواده، بهداشت و پرستاری را تعریف کرد. این تعاریف ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد.
 
بنیان گذار پرستاری نوین و متخصص پرستار خانواده ایتالیا از معاون پرستاری وزیر بهداشت و هیات همراه برای بازدید از مراکز پرستاری ایتالیا دعوت کرد. دکتر حضرتی در پایان این جلسه هدایای به رسم یادبود از صنایع دستی کشورمان را تقدیم یولیتا سانسونی کرد.
 
دراین جلسه رییس دانشکده پرستاری تهران به همراه معاون فرهنگی و معاون بین الملل دانشگاه تهران و جمعی از اساتیدهیات علمی حضور داشتند.
 روابط عمومی انجمن  پرستاری ایران 
 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش