پنجمین نشست کارشناسی انجمن های پزشکی

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران پنجمین نشست کارشناسی مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران

پنجمین نشست کارشناسی مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران برگزار شد.
این نشست در روز پنجشنبه مورخ ۹۵.۰۷.۰۸ در مرکز همایشهای برج میلاد از ساعت ۱۵ لغایت ۲۰ برگزار شد. کارگروه های نشست پنجم با سه محور در سالن های فرعی همایش برگزار گردیده که عبارت بودند از:
۱- پزشکی و قانون، انتظارات جامعه پزشکی از مجلس
۲- اخلاق پزشکی و صیانت از حرمت جامعه پزشکی
۳- طرح تحول نظام سلامت.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی در صحبت هایی به حمایت از خواسته ی جامعه پرستاری در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حمایت می کند.
وی افزود: امروز بخش عمده ای از جامعه پزشکی و پرستاری در تصمیم گیری ها نقشی ندارند و برنامه های اجرایی در جاهای دیگری تصمیم گیری و اجرا می شود واین تصمیمات یک سویه و نادیده گرفتن بخش های دیگر موجب مشکلات امروز درمان شده است.

پس از جلسات نشست کارگروه ها، پنجمین نشست مجمع در محل سالن سعدی سالن همایش های برج میلاد برگزارگردید

در این جلسه ابتدا دکتر ایرج فاضل رئیس مجمع به حاضرین خوش آمد گفت. سپس دکتر سید جلیل حسینی مسول کار گروه اقتصاد سلامت مجمع به ارایه گزارش از کمیته اقتصاد سلامت مجمع اشاره کرد و گفت: ما برای ۴۳ انجمن فعال کشور نامه نوشتیم و از آنها درخواست کردیم دراین کمیته مشارکت داشته باشند که ۲۰ انجمن درخواست ما را پاسخ گفتند و ما تا کنون ۵ جلسه داشتیم که آخرین جلسه با مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

دکترحریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت سخنران بعدی مجمع بود و اظهار داشت: رییس جمهور عنایت خاصی به بهداشت و درمان داشته و رییس مجلس نیز حمایت جدی از طرح های بهداشت و درمان دارد.
وی بیان کرد: سیاست های کلی سلامت بوسیله رهبری ابلاغ شده و در وزارتخانه اولویت گذاری برای سلامت جامعه انجام شده و مردم در سال جاری بیشترین رضایت را از وزارت بهداشت داشتند.
حریرچی ادامه داد: دولت منابع مناسبی را برای بهداشت و درمان اختصاص داده و احکام نظام سلامت صادر می شود.
حریرچی عنوان کرد: سالانه در آمریکا ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد دلار ویژه بهداشت و درمان اختصاص داده می شود و این در حالی است که کل بودجه تولید داخلی ملی ما ۴۰۰ میلیارد دلار است.
وی تاکید کرد: در طرح تحول سلامت ۱۰ میلیون نفر از افراد ساکن در حاشیه شهر ها بیمه شده که این نشان دهنده دلسوزی مسئولان در وزارت بهداشت است اما بعضی از افراد خودی از طرح تحول نظام سلامت ایراد گرفته و سبب ضربه زدن به این کار بزرگ هستند.
حریرچی افزود: افزایش سلامت مردم، جلوگیری از مخاطرات مالی مردم در زمان بیماری و بالارفتن میزان رضایت و پاسخگویی از اهداف نظام سلامت است .
قائم مقام وزیر بهداشت ابراز داشت: در سال های گذشته داروهای گران شیمیایی وارد کشور می شده که در همان زمان مراکز بهداشتی در روستاها از کمبود قطره اهن و ویتامین ها رنج می بردند.
وی گفت: اگر به اهداف اصلی توجه نکرده دیگران جایگاه جامعه پزشکی را برای ما تعریف کرده و این به ضرر پزشکان است .
وی افزود: شرکت در انتخابات سبب مشروعیت سازمان نظام پزشکی می شود

دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در طول سال های گذشته با کارهای تشکیلاتی منظم کارهای خوبی انجام شده است.
وی افزود: ما باید دراسناد فرادستی به سمت حل مشکلات سلامت کشور برویم و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهیری را مورد توجه و بررسی دقیق قرار دهیم و از دکتر نوبخت می خواهم که در مجلس و در برنامه ششم توسعه این اسناد فرادستی به طور دقیق منعکس شود.
وی سپس به مشکلات صنفی در حوزه سلامت اشاره کرده و گفت: نسل جوان پزشکان ما جویای کار و با دغدغه های بسیاری روبروست و همچنین ماما ها و پرستاران و حتی بازنشستگان ما و این می طلبد که با کمک انجمن های صنفی و وزارت بهداشت به فرمول های مناسبی برای حل این مشکلات پیدا کنیم.

دکترسیدابوالقاسم موسوی رئیس کمیته ی نظارت بر نظام سلامت در مجمع تشخیص گفت: رهبرمعظم انقلاب دستورالعملی را در مورد سیاست های نظام سلامت در تاریخ ۱۸/۱ /۹۳ ابلاغ فرمودند. ازآنجا که یکی از مسئولیت های رهبری، نظارت بر سه قوه می باشد، ایشان این مأموریت را به مجمع تشخیص مصلحت نظام تنفیذ نمودند.
وی افزود: این جانب نیز به عنوان رئیس کمیته ی نظارت بر نظام سلامت در مجمع تشخیص انتخاب شدم .درهمین راستا نیز کمیته وکمیسیون هایی تشکیل شده است که انشالله با کمک مجمع انجمن ها به زودی کارگروه های مربوطه را تشکیل خواهیم داد تا درراستای سیاست های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب درحوزه سلامت اقدامات نظارتی وبرنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
معاونت اجرایی مجمع تشخیص مصلحت نظام درادامه سخنانش با بیان اینکه پزشکان همراهان همیشگی مردم از حیات تا

ممات هستند تصریح کرد: پزشکان ازلحظه تولد تامرگ ،در جنگ، زلزله ، مصیبت،سختی ها و…همواره در کنار مردم ودر خط مقدم همدمی با مردم بوده اند .
مدیرعامل سابق سازمان بیمه خدمات درمانی کشورافزود: پزشکان ،حکیمان جامعه ما بودند که در طول حیاط و ممات مردم همواره در کنار آنها بوده اند . حیاط این مردم از بدو تولد با مهر و امضای پزشکان رسمیت پیدا می کند و با مهر و امضای آنها نیز از این دنیا می روند.در جنگ، زلزله ، مصیبت،سختی ها و…همواره در کنار مردم ودر خط مقدم همدمی با مردم بوده اند .
وی دربخش دیگرسخنانش گفت: من نظامی بوده ، هستم و تا آخر هم خواهم بود و همیشه به یاد خاطرات جنگ ودفاع مقدس هستم.

فرمانده سابق دانشگاه علوم پزشکی ارتش بیان کرد: در زمان جنگ به عنوان یک افسر عملیاتی پیاده می جنگیدم . یک شب خوابمان گرفت از جزیره آمدیم بیمارستان که در نزدیکی منطقه بود ،دانشجو بودیم و خسته وارد بیمارستان که شدم دکتر فاضل و دکتر شیوا را دیدم.دکتر خاتمی و شهید دکتررهنمون و آقای خداپرست و آقای طهماسبی اصرار داشتند که ما برویم در سوله ی آنها بخوابیم و استراحتی کنیم ولی زیاد نماندیم. رفتیم در یک بال دیگر که ریکاوری بود و اینقدر خسته بودم همانجا خوابم برد ،نزدیکی های صبح بیمارستان صحرایی هدف دشمن بعثی قرارگرفت و سوله بچه ها را با موشک زدند که شهید دکتر رهنمون آنجا شهید شد . دکتر خاتمی مجروح شد،دکتر طهماسبی که امروز جراح زانوی بزرگی در کشورمان است ترکش خورده بود و توسط استاد دکترایرج فاضل که خدمات ارزنده وبی شائبه ای درزمان جنگ انجام دادند همانجا جراحی و مداوا شدند و من که دانشجوی پزشکی بودم و ناظر همه ی این مصائب افتخارم این بود که به عنوان یک سرباز پیاده چی آنجا باشم .
جراح سرشناس چشم درادامه اظهارداشت: شاید عده ای الان بخواهند با تخریب پزشکان ، با اتهام زیر میزی گرفتن و… جایگاه پزشکان حکیم را در جامعه تخریب کنند ولی آرزوی مردم فهیم ما حکیم و پزشک شدن فرزندان شان است .پس تخریب کنندگان جامعه ی پزشکی هر چقدر هم تلاش کنند این عشق در مردم وجود دارد.
امیرسرتیپ موسوی افزود : من افتخار داشتم که هم درحوزه ی سلامت به عنوان پزشک ومجری، سالهای متمادی خدمتگزار باشم و افتخار می کنم که در جمع شما هستم .
وی بیان کرد:از هفته ی دیگر کار گروههای اجرایی نظارتی در حوزه ی سلامت راعملیاتی می کنیم و امیدواریم که عزیزان انجمن های علمی ما را تنها نگذارند تا بتوانیم مثمر ثمرباشیم.

دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه یکسری از افراد علاقه داشته اختیارات کامل از سازمان نظام پزشکی گرفته شود و من درمجلس به جد پیگیر این مسئله هستم .
وی بیان کرد: اگر پزشکان درانتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت نکنند از مشروعیت این سازمان کاسته می شود.
نوبخت ادامه داد: بودجه در وزارت بهداشت باید هدف دار خرج شده و ما در این سازمان نظارت جدی بر تعرفه ها داریم.
وی گفت: پزشکان به غوغا سالاری بعضی افراد توجه نکرده و به چشم یک حکیم به مسائل باید نگاه کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش