مهاجرت گسترده پرستاران و پزشکان

مهاجرت گسترده پرستاران و پزشکان به خارج ازکشور

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران
دکتراصغرفتائی رئیس انجمن پرستاری ایران

درخصوص نابودی و سقوط حرفه ای در حوزه سلامت هشدار داده و اعلام کردند

درسنوات گذشته ودرسالیان متمادی بی توجهی گسترده ای که شامل ابعاد مختلف خدمتی پرستاران و پزشکان را دربرمیگرفته به این قشر زحمت کش از جامعه پزشکی توسط متولیان امر و مسولین وزارت متبوع شده است.
درکنار موضاعات متفاوت سوءمدیریت مزمن در وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی که به‌جز در مواردی معدود، فضای سیاست‌زدگی و ناکارآمدی و تملق و هواداری حزب باد غلبه داشته است و اکنون هم شاهد نمونه‌ای از آنیم اقدام عملی درخصوص معضلات پرستاران و پزشکان بعمل نیاورده است.

اکنون با توجه به ضعف در سیاست‌ها و برنامه‌های سلامت‌ محور بهداشت و تغذیه و پیشگیری، کمبود دارو و مشکل داروهای بی‌کیفیت، فساد در واردات دارو توسط مافیای درسایه همیشگی مثل سایر موارد و تجهیزات پزشکی و روابط باندی از دیرباز وجود داشته است!

اینکه دخالت‌های حاکمیتی ازجمله شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تصویب سیاست‌های غیرعلمی از قبیل سهمیه‌بندی پذیرش دانشجویان دانشگاه‌ها، تخلف در انتخاب بورسیه‌ها با رانتخواری و در سال‌های اخیر تقلب در پذیرش کنکور و وارد کردند دانشجویان گروه پزشکی بی‌سواد با رتبه‌های بسیار پائین در رشته‌های گروه پزشکی و نیز جذب اعضای هیات علمی کم‌مایه یا وابسته،با تنگ‌نظری‌های ایدئولوژیک و سیاسی یکی از علت های عمده آن بوده است.
که درنهایت خروجی آن وجود خطاهای بیشترحوزه پزشکی درآینده ونشانه رفتن سلامت جامعه بعلت وجود پزشکان و پرستاران کم سواد درمقایسه با قبل خواهدشد.

دکتراصغرفتائی درادامه بیان داشتند؛
دراین راستا و با نگرش به موضوعات مطروحه افراد غنی علمی و دانش آموختگان نخبه ،باسواد و با انگیزه عرصه را به خود تنگ تر دیده واقدام به مهاجرت گسترده و رو به افزایش به دلیل تحقیر، آزار و اجحاف و تبعیض‌های مالیاتی و فشارهای غیرقانونی ،
تبعیض های شغلی، نموده اند.
دکتراصغرفتائی هم چنین بیان کردند
دخالت های بی‌مورد بیمه‌ها در تعیین تعرفه‌های پزشکی و پرستاری و نیز در نسخه تجویز شده پزشکان برای بیماران که نشان ازبی لیاقتی و نمونه بارزی از سو مدیریت وزارت بهداشت است.
به این آسیب ها ومهاجرت عزیزان وسرمایه های این مرز وبوم که با بودجه مردم تحصیل کردن دامن زده
که متاسفانه یک نیروی ارزان، تحصیل کرده تحویل غرب یا حاشیه خلیج فارس مینمایند.

وی در ادامه گفتند: مطالعات فنی صورت گرفته نشان میدهد این افراد علی رغم میل باطنی خود اقدام به مهاجرت اجباری نموده ونمونه های آماری برابر اطلاعات جمع آوری شده نشان میدهد فقط درسال ۱۴۰۱حدود ۲۵۰۰ پرستار مهاجرت کردند.
روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

آدرس مرکز آموزش انجمن پرستاری (دفتر اصلی ریاست انجمن وهیئت مدیره):
میدان انقلاب خیابان آزادی روبروی پاساژ کاوه (ایستگاه بی آرتی قریب) نبش خیابان والعصر پلاک ۱۰۹ ساختمان پزشکان تمجیدی طبقه ۴

شماره تماس ها: ۰۲۱۶۶۱۲۹۵۰۴۰۲۱۶۶۱۲۰۲۶۵

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش