لزوم ارتقاء و توانمندسازی حوزه های پرستاری

توانمندسازی حوزه های پرستاری

لزوم ارتقاء و توانمندسازی حوزه های پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمرکز ما باید بیشتر در حوزه توانمندسازی باشد که بخشی از توانمندسازی توانمند کردن سازمان به لحاظ کمیت نیروی انسانی و بخشی دیگر کیفیت نیروی انسانی بکارگرفته شده می باشد .

دکترعباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت،درمان وآموزش پرستاری دراجلاس مدیران پرستاری کشور گفت: وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی به عنوان تولیت نظام سلامت وظایف پنج گانه ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان به موقع، توانبخشی و مراقبت تسکینی را برعهده دارد و به صورت تخصصی در حوزه پرستاری هدف اصلی این است که بتوانیم یک مراقبت ایمن و با کیفیت انجام بدهیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ؛درمان وآموزش پزشکی
مهمترین گام رسیدن به مراقبت ایمن که نشات گرفته از همان اهداف پنج‌گانه سلامت است را توانمندسازی عالی پرستاری دانست و افزود: یکی از راه‌های رسیدن به توانمندسازی نیز استمرار آموزش و دانش به روز است و سازمان توانمند سازمانی است که غیر از دانش، موانع خدمتی را شناسایی و بر آنها غلبه کند.

وی خطاب به پرستاران و سازمان های صنفی حوزه پرستاری گفت: باید بینش و نگرشمان را در مسیری که طی چند دهه گذشته گذراندیم تغییر بدهیم چرا که مردم شایسته خدمات روزآمد و مبتنی بر علم هستند بنابراین باید بستر آن فراهم شود.

دکترعباس عبادی یکی از مهمترین و بارزترین مشکلات پرستاری را کمبود نیروی انسانی نسبت به جمعیت و تخت دانست و تصریح کرد: این موضوع در کیفیت دریافت کننده خدمت موثر خواهد بود بنابراین حل معضل نیروی انسانی پرستاری هم رسیدن به مراقبت ایمن را مرتفع می سازد و هم فشار کار مصاعف را از دوش پرستاران کاهش خواهد داد.

دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید دیالوگ درون و برون حرفه ای مان را تغییر بدهیم، گفت: باید از حق مردم برای عدم دریافت مراقبت کیفی دفاع کنیم. تمرکز ما باید بیشتر در حوزه توانمندسازی باشد که بخشی از توانمندسازی توانمند کردن سازمان به لحاظ کمیت نیروی انسانی و بخشی دیگر کیفیت نیروی انسانی در راستای آموزش های مستمر، اصلاح فرایندها و حذف فرایندهای زائد است.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش ها، تجهیزات و فرایندهایمان به روز شود افزود: باید فرایندها بازطراحی شود و دائما ارتقاء یابد؛ در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی این اتفاق در حال انجام است. اگر نتوانیم خودمان را با دانش جدید تطابق بدهیم ممکن است دچار عقب ماندگی شویم.

وی با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای نخستین بار ارتقای خدمات پرستاری در سرانه لایحه بودجه آمده است.
روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش