ساماندهی صدور صلاحیت حرفه ای پرستاران

ساماندهی صدور صلاحیت حرفه ای پرستاران

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ساماندهی حوزه پرستاری با ایجاد شورای هماهنگی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای/ مدرک دانشگاهی تنها ملاک فعالیت پرستاران نباشد

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

دکتر حیدر علی عابدی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر ایجاد شورای هماهنگی صدور پروانه صلاحیت حرفه ای در استان ها برای تفکیک پرستاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای که  سازمان نظام پرستاری از آن خبر داده بود، گفت: در تمام نقاط دنیا در هر کجا که به سلامت مردم اهمیت می‌دهند، ضوابطی وجود دارد که بر اساس آن، افرادی که قرار است وارد حرفه‌ای مرتبط با حوزه سلامت شوند، باید حتما از صافی‌هایی عبور کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تردید افرادی که در دانشکده‌های آموزش پزشکی سطوح مختلف آموزشی را برای تحصیل در رشته‌‌ پرستاری می‌گذرانند و موفق به گذراندن دوره کارشناسی می‌شوند، بجای اینکه بلافاصله وارد بازار کار شوند باید از یک صافی عبور کنند که بدان شایستگی حرفه‌ای اطلاق می‌شود.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون باید شورایی ایجاد شود تا ضوابط صدور کارت شایستگی پرستاران را معین کند و بعد از اینکه فرد موفق به دریافت کارت شایستگی حرفه‌ای از این شورا شد، اجازه ورود به مراکز درمانی داشته باشد و در این حوزه فعالیت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: تاکنون شورای هماهنگی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای در استان‌های کشور وجود نداشته است و هر فردی بلافاصله بعد از اینکه در رشته پرستاری فارغ التحصیل می‌شد با هر سطح از مهارت وارد بازار کار شده است که این روند نیاز به اصلاح دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در پی آنچه که معاونت پرستاری  وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی تحت عنوان بررسی صلاحیت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، بتوانیم در آینده نزدیک به نقطه‌ای برسیم که هر فردی تنها به این دلیل که از یک دانشکده فارغ التحصیل شده است تحت عنوان پرستار اجازه فعالیت در مراکز درمانی را نداشته باشد، مگر اینکه موفق شود بر اساس ضوابط تعیین شده در این حوزه کارت صلاحیت حرفه‌ای را اخذ کند.

روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش