حمایت‌های روانی غیرمستقیم از پرستاران در ایام کرونایی

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران
دکتر اصغر فتائی رئیس انجمن پرستاری ایران در آستانه
روز پرستار از حمایت روانی غیرمستقیم پرستاران در روزهای کرونایی درجامعه گفت: حمایت بی دریغ مردم و جامعه؛ باعث قوت قلب پرستاران شد
«کووید–۱۹» که از راه رسید، باعث اضطراب مضاعف کادر درمان و به‌ویژه پرستاران شد. پرستاران، این زحمتکشان بی‌ادعای حوزه درمان، بر حسب وظیفه شغلی و ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی در خط مقدم مبارزه با ویروس مرموز قرار گرفتند. این حضور مستمر پرفشار، دشواری اجبار رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، دلتنگی‌های مکرر دوری از خانواده، همراهی با رنج بیماران و شاهد جان باختن آنها بودن تبعات و آسیب‌های روانی بسیاری برای پرستاران به همراه داشت.
تحمل شبانه‌روزی سختی و مشکلاتی از این دست، بی‌ تردید لطماتی به دنبال دارد که ضرورت حمایت روانی و ارائه تسهیلات صنفی از جمله خدمات مشاوره‌ای روانپزشکی به پرستاران را برجسته و بارز می‌کند.
«دکتراصغر فتائی»، رئیس انجمن پرستاران ایران، مطرح کرد:
در روزهای نخست شیوع «کووید–۱۹»، دربدنه پرستاری نیز به تبع جامعه، وحشت کار در بخش کرونایی مشهود بود. در واقع، کادر درمان در برابر حجم سنگین مراجعات و کمبود نیرو غافلگیر شده بودن، اما به مرور زمان، با تقسیم‌بندی کارها و شیفت‌بندی وتزریق نیروهای گروه پرستاری ، وضعیت کمی سر و سامان گرفت و تقریباً کارها در حوزه پرستاری به روال منظمش بازگشت.»

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران دکتر فتائی درادامه گفتند:
«ارائه خدمات مشاوره روانپزشکی به پرستاران به‌صورت صنفی را که در وضعیت های بحرانی مثل بحران کرونا ضروری ضروری هست
بیان کردن:

تا به امروز مشاوره های روانشناسی یا روانپزشکی برای پرستاران عزیزی که نیاز مند بودند اجرا نشده است، اما در حوزه کاری، تا جایی که مقدورات سازمان اجازه میدهد، پرستاران از شرایط مرخصی‌های استعلاجی و استحقاقی می‌توانند استفاده کنند. در واقع، اینکه مشاوره فرد‌به‌فرد قابل اجرا نبوده ولی بیشتر سعی و تلاش ها حمایت‌های غیرمستقیم بوده است. که تاثیربسزایی در تعدیل روان پرستاری داشته است
پرستاران در دوران کرونا سربازان بی‌نام و نشان جان‌بر‌کف در خط مقدم جبهه و مدافع سلامت مردم بودند و همین موضوع باعث محبوبیت چند برابری آنها در جامعه و میان افکار عمومی شد. دکتراصغرفتائی رئیس انجمن پرستاری ایران در ادامه می‌گوید: «مردم و تشویق‌های آنها، کمک و حمایت‌هایشان از کادر درمان، به‌ویژه پرستاران، برای این جامعه مانند یار دوازدهم در تیم فوتبال بود؛ این همراهی گرم و قدردانی‌‌های مردمی روزنه‌های امید، تلاش و پویایی در روزهای سخت را در دل پرستاران زنده کرد و مایه قوت و دلگرمی آنها در این روزهای سخت بود. این پشتیبانی فراگیر، بخش مهمی از حمایت‌های روانی از پرستاران محسوب می‌شود.»
و ادامه حمایت های حاکمیت در راستای تامین نظر و احقاق مطالبات سنوات گذشته جامعه زحمتکش پرستاری کشور مانند اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تبدیل وضعیت استخدامی پرستاران شرکتی و در نظر گرفتن سهمیه برای مدافعان سلامت و سایر مطالبات آنان از جمله خدمات و حمایت‌های روانی برای پرستاران در این روزهای کرونایی بود که توانستند ادامه طریق داده و آزمون سخت و موفقی را دادند
از خداوند منان برای همه همکاران سفید پوش زحمت کش آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون داریم
روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش