تقویت جامعه پرستاری و امید به آینده بهتر

دکتر اصغر فتائی رئیس انجمن پرستاری ایران:

با تغییر نگاه‌ها به جامعه پرستاری از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات تاایجاد امنیت شغلی، امیدواریم مشکلات جامعه پرستاری به مرور زمان رفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتراصغر فتائی – رئیس انجمن پرستاری ایران در برنامه زنده شبکه خبر گفت: مشکلاتی عدیده‌ای از گذشته در جامعه پرستاری بوده است، اما با تغییر نگاه‌های حاکمیتی به این شغل در دو سال گذشته در ایام کرونا (کوید ۱۹)، امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
وی با بیان اینکه پیشگری خیلی ارزان‌تر از درمان است، افزود: با تقویت جامعه پرستاری و ارائه آموزش به جامعه، به مرور زمان این هزینه‌ها کاهش می‌یابد. بطور مثال مشکل دندان وقتی به عصب می‌رسد هزینه‌هایش هم گران می‌شود اگر زودتر به فکر باشیم با هزینه کم درمان می‌شود و این قائده در همه بیماری‌ها تسری‌پذیر است.

دکتر اصغر فتائی گفت: با دادن آموزش لازم به مردم و افزایش گروه‌های هدف و تحقق هر خانواده یک امدادگر؛ در جامعه و با کاهش مراجعات بیمار، بار ورودی بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.
رئیس انجمن پرستاری ایران
با اشاره به چالش‌های موجود جامعه پرستاری افزود: ایام کرونا یک آزمون سخت برای جامعه پرستاری بود. قانون حمایت از پرستار ۱۵ سال پیش در مجلس تصویب شد، اما در اجرا با مشکل مواجه شد.
دکتر اصغر فتائی گفت: اکثر پرستاران به این حرفه با علاقه می‌آیند نباید مشکلات حاشیه‌ای و مالی آن‌ها را دلسرد کند.
دکتر اصغر فتائی، رئیس انجمن پرستاری ایران افزود: مطالبه‌گری پرستاران تاکنون به نتیجه نرسیده است، اما اکنون نگاه ویژه‌ای به جامعه پرستاری می‌شود و امیدواریم چالش‌های جامعه پرستاری رفع شود.

روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش