تحقق مطالبات جامعه پرستاری و افزایش رضایت‌مندی آن‌ها

تحقق مطالبات جامعه پرستاری و افزایش رضایت‌مندی آن‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که تحقق مطالبات جامعه پرستاری رضایت‌مندی آن‌ها را افزایش می‌دهد، گفت: خواسته جامعه پرستاری انجام خدماتی فراتر از وضعیت فعلی است که بر همین اساس مجلس با تصویب بند( ه ) ماده ۸۹ لایحه برنامه ششم دولت را مکلف به توسعه مراقبت‌های پرستاری در منزل کرد، چون توسعه مراقبت‌های پرستاری در سطح جامعه و منزل ضروری است که با توجه به شرایط جامعه باید به آن توجه داشت و از سویی حیطه جدید کاری و درآمدی را برای پرستاران به همراه داشته که انتظار می‌رود در سال جاری به مرحله اجرایی و عملیاتی درآید.

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران دکتر «حیدرعلی عابدی» با بیان این‌که هیچ گونه مرکزی برای ثبت آمار مهاجرت پرستاران در کشور وجود ندارد، افزود: طی ۱۱ ماهه گذشته جمع‌بندی دقیقی از میزان مهاجرت پرستاران نشده و علاوه‌بر این مرکزی برای ثبت آمار مهاجرت پرستاران در کشور وجود ندارد که به آن مراجعه و آمارها را ارائه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پدیده مهاجرت در هر صنف و قشری وجود داشته و امری طبیعی بوده و در همه کشورها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: البته پدیده مهاجرت به بررسی و واکاوی بیشتر نیاز دارد و نمی‌توان مشکلات اقتصادی و عدم تمایل آن‌ها به خدمت در کشور را علتی برای مهاجرت‌ها دانست.

وی ادامه داد: متأسفانه همانطوری که برای علت مهاجرت سایر قشرها در کشور هیچ مطالعه و بررسی نشده است بنابراین هیچ مطالعه‌ای نیز برای علت مهاجرت پرستاران انجام نشده است و از این‌رو نمی‌توان در خصوص علت انگیزه آن‌ها به مهاجرت هیچ گونه اظهارنظری کرد.

دکترعابدی گفت: آمارها بیانگر کاهش مهاجرت پرستاران است به گونه‌ای که در سال ۹۰، ۵۰۰ و در سال ۹۳، ۳۵۰ هم‌چنین در فروردین و اردیبهشت سال گذشته نیز ۳۰ نفر از نظام پرستاری فرم اعزام گرفتند که اخذ فرم اعزام نیز دال بر خروج همه این افراد از کشور نبوده و نباید به چنین شایعاتی دامن زد.

استفاده از ظرفیت پرستاران در منازل ارتقای سطح سلامت جامعه هم‌چنین صرفه‌جویی در منابع حوزه سلامت را به همراه دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با یادآوری این‌که استفاده از ظرفیت پرستاران در منازل ارتقای سطح سلامت جامعه هم‌چنین صرفه‌جویی در منابع حوزه سلامت را به همراه دارد، گفت: خدمات پرستاری تحت پوشش بیمه قرار گرفته و شورایعالی بیمه این خدمات را به رسمیت شناخته است.

عابدی، ادامه داد: مطالبه دیگر پرستاران این است که پرداخت‌های اضافه کاری و کارانه آن‌ها در قالب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری صورت گیرد که خوشبختانه این موضوع نیز در لایحه برنامه ششم مورد توجه واقع شده و هم‌اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حال تدوین آیین نامه پرداخت های کارانه در قالب خدمات پرستاری است.

فشار کاری پرستاران بسیار زیاد است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری با بیان این‌که فشار کاری پرستاران بسیار زیاد است، تصریح کرد: برای این موضوع هم دولت چاره‌اندیشی کرده و از چهار سال پیش ظرفیت دانشگاه‌ها را افزایش داده که محصول آن جذب پرستار و کمک پرستار بوده به گونه‌ای که بیش از ۱۰ هزار کمک پرستار در کشور تربیت شده که اگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آن‌ها را جذب کنند فشار کاری پرستاران نیز کمتر می‌شود.

روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش