اولین گردهمایی حوزه های معاونت درمان با مدیران مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل

 اولین گردهمایی حوزه های معاونت درمان با مدیران مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل / افزایش و ارتقاء دریافت خدمات پرستاری به مددجویان با ابلاغ آئین نامه جدید

روابط عمومی معاونت درمان: ‌در پاسخ به انتظارات و نیازهای اساسی مردم و نظام سلامت اولین گردهمایی حوزه های معاونت درمان با مدیران مراکز مشاوره ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه در بیمارستان امام حسین (ع)برگزار شد.

دکتر عظیمی مدیر اداره پرستاری دانشگاه در این مراسم گفت: هدف کلی از تاسیس مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل حفظ و ارتقاء سلامت مددجویان بصورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق ارائه مراقبت های پرستاری مبتنی بر نیاز جامعه ات، که این امر منجر به افزایش و ارتقاء دریافت خدمات پرستاری به مددجویان می شود.

دکتر عظیمی، آموزش خود مراقبتی در زمینه مراقبت های پرستاری به فرد و خانواده، عقد قرارداد با مراکز درمانی برای تداوم مراقبت بیماران ترخیصی نیازمند خدمات، شناسایی مددجویان نیازمند خدمات در جامعه و ارجاع به موقع آنان به مراکز بهداشتی و درمانی، ارائه خدمات مشاوره یی و مراقبتی به مراکز و موسساتی نظیر مدارس، کارخانجات و ادارات، همکاری با مراکز و موسسات بهداشتی درمانی جهت تامین نیروی انسانی در قالب خرید خدمت را برخی از مفاد جدید آئین نامه این مراکز عنوان کرد.

در خاتمه نقطه نظرات مدعوین و چالش ها و فرصت های پیش رو جهت انتقال به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمع آوری شد.

گفتنی است این گردهمایی توسط مدیریت اداره پرستاری با همکاری مدیریت های صدور پروانه، نظارت و خدمات درمانی و تعالی بالینی معاونت درمان و با حضور مدیران مراکز ارائه خدمات پرستاری تحت تابعه دانشگاه تشکیل شد.دفتر قائم مقام معاون درمان درسلامت روانی،اجتماعی واعتیاد

برگزاری کارگاه آموزشی درمان مسمومیت با متانول     

دفتر سلامت روانی- اجتماعی واعتیاد

با توجه به بروز اپیدمی های مسمومیت با متانول ( الکل چوب) که هر ازچندگاهی در نقاط مختلف کشور اتفاق می افتد ونیاز به آموزش بیشتر پزشکان وکادردرمانی بیمارستانهای کشور وبخصوص اورژانسها، کارگاه آموزشی درمان مسمومیت با متانول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد. در این کارگاه که توسط دفتر سلامت روانی ، اجماعی واعتیاد با همکاری مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی کشور برنامه ریزی واجرا شد، نمایندگان اکثر دانشگاههای علوم پزشکی کشور حضور داشتند . این نمایندگان که غالبا پزشکان متخصص طب اورژانس ، روانپزشک- متخصصین پزشکی قانونی ومسمومیت ها بودند قرار است اقدام به برگزاری کارگاههای مشابه در سطح دانشگاههای مربوطه برای پزشکان وکادر درمانی اورژانسها برگزار نمایند.

در این کار گاه که با حضور حدود ۶۰نفر از پزشکان وکارشناسان وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار شدابتدا مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی واعتیاد طی سخنانی به ذکر اهمیت مسئله سوء مصرف الکل ومسمومیت با متانول پرداخت واظهار داشت :متاسفانه عده ای از افراد سودجو در سطح کشور اقدام به تولید الکل های دست ساز می کنند واین الکل ها بخاطر نا آگاهی افراد تولیدکننده یا عدم دقت آنها آلوده به متانول (الکل چوب) میشود. مشروبات الکلی معمول حاوی الکل اتانول است که خود عوارض جسمی ، روانی واجتماعی متعدد دارد از قبیل ورم معده- ورم لوزالمعده- ورم کبد- نارسایی وسرطان کبد- کاهش توانایی جنسی – فشارخون بالا- چربی خون بالا-سکته های قلبی ومغزی – دمانس مغزی- افسردگی- روانپریشی- اقدام به خودکشی- خشونت- جرم وجناینت- طلاق – حوادث رانندگی …. ولی متانول بسیار خطرناک بوده ومصرف مقادیر اندک آن هم ممکن است منجر به کوری دائم یا مرگ شود.

در ادامه برنامه مدرسین کارگاه به بحث راجع به وضعیت سوء مصرف الکل در کشور ، اپیدمی های مسمومیت با متانول ونحوه مدیریت ودرمان مسمومیت با متانول پرداختند. همجنین در ادامه کارگاه که بصورت کارگروهی برگزار شد. به چالشهای مدیریتی ودرمانی در اپیدمی اخیرپرداخته شد. وهمچنین از نحوه مدیریت ودرمان بیماران اپیدمی با توجه به آمار پایین تلفات آن در مقایسه با سایر اپیدمی های داخلی وخارجی تقدیر شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش