امضاء تفاهم نامه هاى همکارى در روز پایانى همایش سرمایه گذارى در حوزه سلامت

امضاء تفاهم نامه هاى همکارى در روز پایانى همایش سرمایه گذارى در حوزه سلامت

تفاهم نامه تامین بیش از ۱۳هزار تخت بیمارستانی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت به امضا رسید.
به گزارش وبدا همایش بین المللى سرمایه گذارى در حوزه سلامت که با هدف جذب سرمایه‌های خارجی برای رفع نیازهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت برگزار شد در روز پایانى با امضای تفاهم نامه هاى همکارى نمایندگان کشورهاى مختلف به کار خود پایان داد.
در این همایش که بر سه حوزه ساخت تخت‌های جدید بیمارستانی، توجه به حوزه تجهیزات و دارو متمرکز بود نمایندگان کشورهاى مختلف به عنوان سرمایه گذار براى همکارى با وزارت بهداشت اعلام آمادگى کردند.
در طول مدت سه ماهه این تفاهم نامه, نمایندگان شرکت هاى خارجی موظف خواهند بود اطلاعات و طرح مورد نظر خود را مشخص کرده و بعد از تایید در مناقصه شرکت کنند.
در اولین همایش بین المللى سرمایه گذاری در حوزه سلامت ۱۶ تفاهمنامه همکاری میان ایران و سرمایه‌گذاران خارجی به امضا رسید که تعداد زیادی از این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه احداث بیمارستان است و بنا به گفته دست اندرکاران در روز پایانى همایش تفاهم ساخت ۱۳ هزار تخت بیمارستانی به امضا رسید.

از دیگر تفاهم نامه هاى به امضا رسیده در این همایش می توان به دو تفاهم نامه در زمینه تولید دارو اشاره کرد.
دکتر دانش جعفرى در خصوص استقبال شرکتهای خارجى براى سرمایه گذاری در حوزه ساخت بیمارستان در ایران گفت: داوطلبان دیگری هم براى احداث بیمارستان‌های جدید اعلام آمادگی کرده اند که چون مقدمات کار تا قبل از برگزارى همایش فراهم نشد, این موضوع در ماه آینده دنبال خواهد شد.
در همایش سرمایه گذارى در حوزه سلامت تفاهم نامه هایی میان شرکت سامسونگ و بیمارستان قلب شهید رجایی با ظرفیت ۲۲۰۰ تخت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ظرفیت ۱۰۰۰ تخت به امضا رسید. همچنین این شرکت تفاهمنامه اى را با شرکت ایرانی دانش بنیان آسیا به امضا رساند.
از دیگر تفاهم نامه‌ هاى به امضا رسیده در این همایش, تفاهم نامه هاى ساخت بیمارستان بین شرکت های ایتالیایی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۱۵۰۰ تخت و دانشگاه علوم پزشکى بندرعباس با ۱۰۰۰ تخت بود.
شرکت هاى کره‌ای نیز برای تاسیس بیمارستانى ۸۲۰ تختخوابی براى دانشگاه علوم پزشکی تهران, بیمارستانی ۸۷۰ تختخوابی براى دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیمارستانی ۵۰۰ تختخوابی براى دانشگاه علوم پزشکی کرج به تفاهم رسیدند.
نمایندگان شرکت های ترکیه اى نیز از این قافله عقب نماندند و در اولین همایش بین المللی سرمایه گذارى در حوزه سلامت توانستند تفاهمنامه اى را براى احداث یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابى در شرق تهران با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضا برسانند.
علاوه بر موارد فوق، تفاهم نامه هایی در زمینه احداث بیمارستان با دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، اهواز، مشهد، اراک و کرمان با شرکت های سرمایه گذارى خارجی به امضا رسید.
به این ترتیب به نظر می رسد که وزیر بهداشت با باز کردن پای سرمایه گذاران خارجى در درجه اول گام بلندى در تامین نیاز کشور به تختهای بیمارستانى و نزدیک شدن به تعداد ۲.۸ تخت به ازاى هر هزار نفر برداشته است و از سوی دیگر توانسته است سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجى را براى ورود به این حوزه ترغیب کند

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش