اجرای طرح جانشین پروری حوزه پرستاری آبان سال جاری در گیلان

 اجرای طرح جانشین پروری حوزه پرستاری آبان سال جاری در گیلان                                                                                           

معاون وزیر بهداشت خبر داد:
 اجرای طرح جانشین پروری حوزه پرستاری آبان سال جاری در گیلان / اقامتگاه های پرستاری در ۳۰ شهر ایجاد می شود
 به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران
،دکتر مریم حضرتی بعدازظهر سه شنبه در نشست با پرستاران گیلان که در سالن اجتماعات معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد از تشکیل شورای سیاستگذاری در حوزه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: این شورا با حضور ۳۰ نخبه حوزه پرستاری در بخش های مختلف پرستاری تشکیل شده است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تفکیک اضافه کار از کارانه حق پرستاران است، درباره پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران، اظهار کرد: این موضوع یکی از دغدغه های پرستاران است که در این باره جلساتی برگزار شده و به زودی نتیجه نهایی اعلام می شود.
وی همچنین از تشکیل کمیته ملی اخلاق در حوزه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: این کمیته به منظور ارتقای کیفی اخلاق در جامعه پرستاری در سطح کشور برنامه ریزی شده است.
دکترحضرتی در ادامه با اشاره به اینکه طرح رضایت‌نامه آگاهانه برای بیماران ایجاد شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهم این معاونت امضای رضایت‌نامه پزشکی از سوی بیماران است. زیرا گرفتن امضای بدون آگاهی، اقدامی غیراخلاقی در مقابل بیمار بوده به همین دلیل فرم رضایت‌نامه باید برای بیماران با حضور یک پزشک و پرستار تفهیم شود.
حضرتی از تشکیل تیم پرستاری بحران خبر داد و گفت:‌ دوره‌های پودمانی تخصصی به منظور تشکیل یک تیم تخصصی پرستاران بحران برگزار می‌شود و برنامه های این تیم از بهمن‌ ماه سال جاری آغاز می شود.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این که پرستاران به دلیل نداشتن مکان نمی توانستند برای خدمات رسانی اقدام کنند ، اظهار داشت: بر این اساس تفاهنامه ای با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، برای ایجاد این اقامتگاه‌ها اقدام خواهد شد.
 
وی گفت: بر اساس این تفاهمنامه برای ایجاد اقامتگاه‌های پرستاری در کشور ۵۰ درصد خیران و ۵۰ درصد دیگر نیز دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشارکت و همکاری می کنند.
 
حضرتی با بیان اینکه شورای صلاحیت حرفه ای یکی از عمده ترین کارهای اجرا شده در معاونت پرستاری است، اضافه کرد: جانشین پروری پرستاری از دیگر کارهایی است که در زمان حاضر در ۱۱ استان کشور اجرا شده و در این راستا دوره هایی برای پرستاران برگزار می شود همچنین این طرح آبان ماه امسال نیز در استان گیلان اجرایی می‌شود.
 
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به این که پرستاران تماس نزدیک با بیماران دارند، در این راستا دستورالعمل اجرای آموزش بیماران تدوین شده که ابلاغ خواهد شد.
 
دکترمریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از برخی بیمارستان های استان گیلان بازدید کرد.
 
در زمان حاضر پنج هزار و ۵۳۶ نفر کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار بوده که از این تعداد سه هزار و ۶۶۸ نفر در بیمارستان های دولتی فعال هستند.
 
۲۶بیمارستان دولتی و ۱۰ بیمارستان خصوصی در استان فعال است.
 
روابط عمومی انجمن پرستاری ایران
 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش