نامه سرگشاده دکتر اصغر فتائی به وزیر بهداشت

مطالبات و مشکلات جامعه پرستاری

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران دکتراصغرفتایی رئیس انجمن پرستاری ایران، طی نامه ای به دکتر بهرام الهی وزیر جدید بهداشت، درمان وآموزش پزشکی خواستار رسیدگی عملی به مطالبات و مشکلات جامعه پرستاری شدند.

متن نامه به شرح زیر است:
احتراما ضمن آرزوی سلامتی برای جنابعالی و سایر همکاران محترم وزارت متبوع و تبریک انتخاب جنابعالی به مقام عالی وزارت ، مطالبی در خصوص مشکلات مزمن پرستاری که سالهاست گریبان گیر این قشر زحمتکش بوده و هم اکنون هم ادامه دارد خدمت حضرتعالی اعلام میدارد.
وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر همگان کمبود شدید نیروی پرستار مشهود و عیان هست در طول سالیان گذشته با وجود کمبود نیروی پرستاری در سطح کشور و اوج گرفتن این موضوع با بازنشستگی پرستاران ، مهاجرتهای فراوان در چند ساله گذشته و آسیب پذیر و از کار افتاده شدن عده زیادی از پرستاران در مبارزه با کرونا در دو سال گذشته سبب شده گروه پرستاری نفس های آخر رابکشد. آقای وزیر همانا پرستاری همیشه نماد مقاومت و ایثار بوده و در شرایطی فعلی کشور که درگیر کرونا هستیم ارزش کار و گذشت و فداکاریهای پرستاران بیش از پیش نمایان تر شده است .
این مجاهدان خط مقدم مبارزه با کرونا در طول دو سال گذشته تعداد ۱۳۰ شهید تقدیم جامعه کرده و چه بسا هزاران نفر دیگر جهت حفظ سلامت جامعه چندین نوبت مبتلا به کوید ۱۹ شده ولی با غیرت و با تمام توان به خدمت رسانی ادامه می دهند در کنار تمام نامهربانی ها از جمله معوقات حقوق تا عقیم ماندن ۱۴ساله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، مشکل رتبه بندی عدم جایگزینی نیروی تازه نفس و …. اکنون ، صورت مسئله نادیده گرفته شده ، خبر از جایگزینی دانشجویان سال آخر رشته های پیرا پزشکی (هوشبری… اتاق عمل ، مامائی و ….)با آموزشهای مهارتی کوتاه مدت شده است .
مشخصا این اقدام اخیر غیر حرفه ای بوده که هم خدمت گیرنده (بیماران) را در وضعیت نامطلوب قرارداده و نیز انگیزه باقیمانده پرستاران را نیز کم رنگ تر خواهد کرد در صورتی که آزمون های استخدامی متعددی تا حالا برگزار شده ولی دریغ از استخدام واقعی و نمایش بودن موضوع را می رساند. از آن مقام محترم تقاضا مندیم اجازه ندهید با مدیریت های سلیقه ای با روان پرستاران بازی شده و تاب و توان آنها را کم کنند و از تمام ظرفیت های موجود حوزه سلامت جهت جذب ، استخدام و تزریق نیروی تازه نفس به بدنه پرستاری اقدام عاجل بعمل آید.
انجمن پرستاری ایران قدیمی ترین تشکل صنفی پرستاری کشور در کنار سایر تشکلهای پرستاری خواستار ساماندهی و رسیدگی واقعی و عملی به مشکلات موجود انباشته شده پرستاری قبل از به انحطاط کشیده شدن این قشر زحمتکش بوده و درصورت نیاز راهکار های لازم و مشاورت های علمی را ارائه خواهیم داد.

شهریور ۱۴۰۰
دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش