لزوم مدیریت مشکلات و چالش های حوزه پرستاری

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران به نقل از وبدا؛
دکتر عباس عبادی، در دومین دوره آموزشی مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری، اظهارکرد:

یکی از موضوعاتی که موجب تمایز مدیران پرستاری موفق می‌ شود، موضوع مدیریت منابع انسانی است و کلید موفقیت یک مدیر شناخت ویژگی ها، چگونگی تعامل با نیروها و توانایی رهبری و ایجاد انگیزه برای اثربخشی بیشتر است.

دکترعبادی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت مراقبت‌ های پرستاری، افزود: در این مسیر، موانع و محدودیت هایی نیز وجود دارد که باید با تلاش و برنامه ‌ریزی و استفاده از استراتژی‌ های کارآمد و مختلف این محدودیت ‌ها و موانع، مدیریت و مرتفع شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی

گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش هایی است که مدیران پرستاری، همواره دغدغه آن را دارند و ما نیز به آن اذعان داریم، اما باید توجه داشت که این موضوع، یک چالش جهانی بوده و بسیاری از کشور‌های دنیا علیرغم مواجهه با کمبود نیروی پرستاری، با اتخاذ راهبردهای جایگزین، همچنان خدمات پرستاری با کیفیت و مطلوب ارائه می کنند.

دکترعباس عبادی با تاکید بر ارائه روش‌ های جایگزین برای مدیریت و عبور از چالش کمبود نیروی انسانی، تصریح کرد: اگر نمی ‌توانیم نیروی انسانی لازم را به کار بگیریم، از روش ‌هایی استفاده کنیم که نیازهای ما را با توجه به محدودیت نیروی انسانی، برآورده سازد. به عنوان مثال، ثبت و گزارش نویسی پرستاری یکی از این شیوه ‌هایی است که کمک می ‌کند تا پرستاران در کمترین زمان ممکن گزارش های خود را ثبت و زمان بیشتری را برای مراقبت مستقیم در بالین بیمار صرف کنند.

وی همچنین، اصلاح فرآیندهای مرتبط با پرستاری و حذف فرآیندهای غیر مرتبط را از دیگر راهکارهای جایگزین برشمرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که همکاران پرستار ما، آن را به عنوان یکی از موانع ارائه مراقبت مستقیم معرفی می کنند، فرآیندهای ثبت و مستندسازی است که به دلایل مختلف و با اهداف متفاوت انجام می شود. به عنوان مثال، به زعم همکاران، فرایند اعتباربخشی نیاز به ثبت مستمر دارد که وقت زیادی را از پرستاران می ‌گیرد و به این ترتیب فرصت ارائه مراقبت مستقیم در بالین بیمار کاهش می ‌یابد.

دکتر عبادی این موضوع را یک برداشت نادرست تلقی کرده و گفت: به همین دلیل سعی شده در دوره‌ های آموزشی مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری، با استفاده از اساتید خبره در حوزه مدیریت، فرآیندها و نتایج حایز اهمیت در ارزشیابی ها مشخص و انتظارات ارزیابان از مدیران پرستاری بیان شود تا آنها دقیقا مبتنی بر انتظارات عمل کرده و مستندسازی ها را به صورت هدایت شده و مبتنی بر هدف انجام دهند

روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش