چرا آمار فوتی‌های کرونا رکورد زد؟

این موضوع ناشی از آن است که در مقاطعی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه کاهش یافت و مردم با برگزاری مراسم‌های عروسی و و انجام سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند از سوی دیگر دولت به دلیل نیازهای اقتصادی مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن شد.

وی افزود: همانطور که بارها اظهار شده نتیجه آثار  هر تغییر مثبت و منفی اجتماعی پس از چند روز یا چند هفته خود را نشان می‌دهد به طوری که پس از ۵ الی ۱۰ روز موارد سرپایی افزایش پیدا می‌کند، دو الی چهار هفته بعد شاهد افزایش موارد بستری هستیم و از سوی دیگر ۴ الی ۶ هفته بعد شاهد افزایش یا کاهش موارد مرگ هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری که در مردم رخ داد باعث ایجاد این تغییرات شد گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و استفاده همگانی از ماسک شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم اگر ۹۵ درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل از ماسک استفاده کنند آمار مبتلایان به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روند ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا نیز ادامه دارد و ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است اما مهم‌ترین اصل برای مدیریت این بحران توجه مردم به نکات بهداشتی است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش