معاونت پرستاری به معاونت «مراقبت پرستاری» ارتقا یافت

معاونت پرستاری به معاونت «مراقبت پرستاری» ارتقا یافت

به گزارش روابط عمومی انجمن پرستاری ایران
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: برای ارتقای مراقبت در وزارت بهداشت و ارائه مراقبت کیفی با یک هزینه مقرون به صرفه به مردم، معاونت پرستاری به معاونت «مراقبت پرستاری» ارتقا یافت.

دکترمریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره «صحبت‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر ادغام یا لغو معاونت پرستاری» اظهار داشت: پیشنهادی به معاونت پرستاری برای ارتقای این معاونت به معاونت مراقبت پرستاری شد و هدف ارتقای مراقبت در وزارت بهداشت و ایجاد انسجام در امر مراقبت بود تا گروه‌های دیگری که مراقبت انجام می‌دادند مانند ماماها و گروه‌های توانبخشی، به گروه پرستاری اضافه شوند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی در معاونت پرستاری با گروه‌های مختلف تشکیل شد و نظرات کارشناسی مامایی و توانبخشی مطرح شد و در نهایت برای اینکه این تصور پیش نیاید که معاونت پرستاری فقط مخصوص به یک صنف است؛ به همین دلیل معاونت پرستاری به معاونت مراقبت پرستاری ارتقا پیدا کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: محدوده فعالیت‌هایی که در معاونت پرستاری انجام می‌دهیم مانند مراقبت در منزل، مراقبت تسکینی یا مراقبت از افرادی که در سالهای آخر عمر قرار دارند و نیاز به مراقبت خاص است و نیز فعالیت‌های دیگری که در پرستاری انجام می‌شود اکنون نیاز به یک جایگاه خاصی داشت.

دکترحضرتی اضافه کرد، در نتیجه تغییرات ساختاری کوچکی ایجاد می‌شود و نام معاونت پرستاری به معاونت مراقبت پرستاری ارتقاء پیدا می‌کند و هدف این بود که یک مراقبت کیفی را با یک هزینه مقرون به صرفه به مردم ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ماماها نیز زیر مجموعه معاونت پرستاری قرار می‌گیرند»، خاطرنشان کرد:‌ پیشنهاد اولیه این بود که گروه‌های مامایی و توانبخشی با گروه‌های پرستاری یکی شوند اما اکنون به دلیل اینکه هنوز زیرساخت‌ها آماده نیست و شاید برنامه‌های دیگری برای انجام این کار لازم باشد، معاونت مراقبت‌های پرستاری شکل گرفت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت یادآور شد: ماماها مراقبت‌های خود را انجام می‌دهند و باید توسعه دهند؛ ضمن اینکه گروه توانبخشی نیز باید مراقبت خود را توسعه دهد؛ البته ما نیز با این گروه‌ها در امور مختلف همکاری داریم، اما اینکه این گروه‌ها به زیرگروه پرستاری بیایند این طور نیست و آنها در همان معاونت درمان انجام وظیفه می‌کنند
روابط عمومی انجمن پرستاری ایران

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش