وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری همایش سرمایه گذاری در حوزه سلامت

وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری همایش سرمایه گذاری در حوزه سلامت:

سرمایه گذاری خارجی به معنی خصوصی کردن خدمات نیست/ حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه سرمایه گذاری در همایش/ استعفای دکتر دیناروند را تایید نمی کنم/ دکتر دیناروند از مدیران ارزشمند وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت مهمترین فایده حضور و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در ایران را برطرف شدن بخشی از نیازهای حوزه سلامت دانست و گفت: هنوز در بخش زیرساخت ها مشکلات جدی وجود دارد.
به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت که صبح امروز در تهران برگزار شد، با اشاره به حضور بیش از ۲۰۰ مجموعه سرمایه گذاری در این همایش، گفت: اکثر این مجموعه ها خارجی و از کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکا و استرالیا هستند و امیدواریم با توجه به تعریف پروژه های حوزه سلامت در ۶ حوزه، در آینده شاهد اقدام عملی برای سرمایه گذاری در ایران باشیم که بخشی از کمبودهای حوزه سلامت را برطرف کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه ها کاهش و دسترسی مردم به خدمات پزشکی افزایش یافت، افزود: تعداد تخت های بیمارستانی کشور کافی نیستند و حداقل به تعداد موجود، به تخت بیمارستانی نیاز داریم و عدالت در ساخت بیمارستانها رعایت نشده زیرا قدمت اکثر آنها به ۵۰ سال پیش باز می گردد.
دکتر هاشمی با اشاره به افزایش جمعیت و نیز حاشیه نشینی در کشور، بر لزوم ساخت بیمارستانهای متعدد، توسعه و گسترش اورژانس ها، سهولت ورود و مشارکت بخش خصوصی به حوزه سلامت و به ویژه برای بیماران خاص و کلیوی در کشور تاکید کرد.
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی دولت ، تنها راه حل برون رفت از وضعیت موجود را جذب سرمایه های خارجی عنوان کرد و گفت: دولت در دراز مدت می تواند از محل درآمد خود، این منابع را بازپرداخت کند و سرمایه گذاری به معنای خصوصی کردن خدمات سلامت نیست بلکه به معنی ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و دسترسی مردم به خدمات پزشکی است.
دکتر هاشمی اظهار داشت: مردم در آینده با قیمت های موجود در بیمارستانها ی مجهز و مدرن به خدمات پزشکی دسترسی خواهند داشت اما از مسیر درآمد آن، سرمایه گذاری اولیه بازپرداخت خواهد شد و بنظر می رسد که باید این اطمینان در کشور ایجاد شود که سرمایه سرمایه گذاران خارجی با سود منطقی، پرداخت خواهد شد.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد پروژه های تعریف شده برای ساخت بیمارستان در مرحله اول، محدود است، گفت: باید ببینیم که چه میزان از سرمایه گذاران را می توانیم جذب کنیم و آنها با همدیگر رقابت کنند و از خواسته ها و قیمت های پیشنهادی آنها آگاهی پیدا کنیم اما در یک همایش ۱ و نیم روزه نمی توان به نتیجه مطلوب و ایده آل رسید اما تبادل نظرهای کارشناسی چندین ماه به طول می انجامد و پروژه های پرمتقاضی نیز به صورت مناقصه به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.
دکتر هاشمی بر وجود پیوست های اجتماعی در پروژه های تعریف شده در این همایش تاکید کرد و افزود: معمولا ساخت و تجهیز توسط سرمایه گذار انجام می شود اما بهره برداری از آن توسط ایران باید صورت گیرد.
وزیر بهداشت پروژه های دیگر تعریف شده برای سرمایه گذاری خارجی را شامل حوزه های دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی دانست.
دکتر هاشمی در خصوص استعفای دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو نیز گفت: ایشان جز مدیران ارزشمند وزارت بهداشت است و رسانه ها نباید ایشان را اذیت کنند تا با قوت به کار خود ادامه دهد و من این استعفا را تایید نمی کنم و از سوی دیگر از روز پنج شنبه تا امروز تعطیل بوده ایم و امروز نیز به همایش سرمایه گذاری در حوزه سلامت آمده ام و خبر جدیدی در کار نیست مگر اینکه امروز اتفاقی رخ داده باشد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش