راه اندازی سامانه اطلاعاتی موسسات پزشکی

معاون درمان از انجام ۳۳ هزار ماموریت توسط اورژانس کشور در حوادث ترافیکی خبر داد و گفت: این تعداد ماموریت نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

دکتر محمد آقاجانی در اولین نشست خبری سخنگو در سال ۹۵ که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، در ارائه گزارش خدمت رسانی معاونت درمان وزارت بهداشت در نوروز ۹۵ گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته دستورالعملی با امضای وزیر برای دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی ارسال شد و برنامه ریزی منسجم تری صورت گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده این معاونت در نوروز امسال به راه اندازی سامانه اطلاعاتی موسسات پزشکی اشاره کرد و گفت: این سامانه، اطلاعات موسسات پزشکی را در ۵۵۰ شهر اعلام کردند.

وی گفت: ۱۰ تیم نظارتی از ستاد وزارت بهداشت به ۱۷۶ بیمارستان رفتند و ۳۳۶ پایگاه را بازرسی و نظارت کردند و نکات اصلاحی را نیز در محل اعلام کرده و نسبت به رفع نقص خدمت رسانی اقدام کردند.

دکتر آقاجانی از دیگر اقدامات انجام شده نوروزی به نظارت ۵۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به کلیه مراکز درمانی اشاره کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ۲۱۰۰ پایگاه اورژانس، ۲۲ بالگرد اورژانس و ۱۸۵۰۰ نیروی اورژانس در پایگاه های پیش بیمارستانی مشغول به خدمت بودند، افزود: ۱۵۴ هزار ماموریت اورژانسی انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اعلام این که از مجموع ماموریت های انجام شده ۳۳ هزار مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که به نسبت سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است، گفت: همچنین از مجموع ماموریت های صورت گرفته، ۲۸ هزار ماموریت نیز منجر به انتقال مجروحان حادثه های شهرها و جاده ای به بیمارستان ها بوده است.

دکتر آقاجانی با ذکر این مطلب که ۵۲ درصد فوتی ها در محل حادثه و سرصحنه اتفاق افتاده است ، گفت: علت آن شدت حادثه در مقایسه با سطح ایمنی خودروها و جاده هاست و از آنجایی که این آمار بالاست نیاز به واکاوی دارد.

وی یادآور شد : در این حالت اگر تیم های پزشکی هم سر صحنه باشند به علت شدت تصادف کار زیادی نمی توان کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت از دیگر موارد فوتی به عدم استفاده از کلاه ایمنی، نبستن کمربند، عدم استفاده از صندلی کودک و پایین بودن فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده اشاره کرد.

دکتر آقاجانی گفت: بیشترین مجروحین و فوتی ها زیر ۴۰ سال است که متاسفانه در سن تولید مثل می باشد و مشکلاتی در این خصوص ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۵۷۰ بیمارستان وزارت بهداشت به طور کامل و فعال مشغول بودند، افزود: آمار مراجعان به اورژانس ها ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار نفر بود ه است که به علت تعطیلی موسسات و مطب های خصوصی بار سنگینی بر دوش وزارت بهداشت بود.

معاون درمان افزود: از مراجعان به اورژانس، حدود ۴۲۴ هزار نفر بستری شدند و ۲۰۷ هزار نفر نیز جراحی شدند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش