بازدید سرزده شبانه+دکترجلیلی در بیمارستان سینا

این بازدید سرزده

شبانگاه سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۹۴ ساعت ۲۱:۳۰ با همراهی دکتر حصاری مدیر کشیک، مروتی سوپروایزر بیمارستان، قهرمانی سوپروایزر اورژانس و کیانی مسئول نوبت اورژانس آغاز شد و حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید.
دکتر محقق معاون دانشجویی دانشگاه در جریان این بازدید گفت: اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه با رویکرد آشنایی نزدیک با همکاران شاغل در بیمارستان‌ها چه گروه پزشکی و چه کادر پرستاری و اطلاع از مسائلی که با آن مواجه‌اند، این بازدیدها را به‌طور منظم انجام می‌دهند.
وی در خصوص بازدید از اورژانس سینا گفت: با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال هستیم، شلوغی و ازدحام جمعیت امری طبیعی است و محدودیت‌هایی که در فضای فیزیکی اورژانس وجود دارد به این مسئله دامن می‌زند ولی خوشبختانه کمبود نیروی انسانی به چشم نمی‌خورد.
دکتر جلیلی معاون آموزشی دانشگاه شلوغی اورژانس بیمارستان سینا را قابل‌انتظار دانست و گفت: معمولاً به پایان سال که نزدیک می‌شویم نوع بیمارانی که مراجعه می‌کنند تغییر می‌کند و بالطبع عملکرد بخش‌ها هم‌ تغییر می‌کند که این در چرخش کار اورژانس تأثیر دارد. از سویی دیگر مراجعه همزمان بیماران بیش از فضای درمانی موجود در اورژانس کمی آشفتگی ایجاد می‌کند. البته همکاران در اورژانس بیمارستان سینا سخت مشغول کار هستند ولی محدودیت منابع منجر به کند شدن چرخه خدمت‌رسانی به بیماران می‌شود.
وی در ادامه گفت: با توجه به اعلام رضایت بیماران و همراهانشان از تلاشی که همکاران در خدمت‌رسانی به ایشان در اورژانس سینا انجام می‌دادند، معلوم بود توجه کافی به بیماران می‌شود.
معاون آموزشی دانشگا افزود بازدیدهای هیئت‌رئیسه را از طرفی نمادین دانست به جهت توجه ویژه‌ای که دانشگاه به اورژانس‌های بیمارستانی دارد و از سویی دیگر آن را ارتباطی مستقیم با کادر درمانی بیمارستان‌ها خواند تا در هنگام بروز حادثه‌ای که نیاز به مداخله مستقیم هیئت‌رئیسه دانشگاه دارد در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و اقدام لازم صورت گیرد.
در پایان وسکویی مدیر امور پرستاری دانشگاه با اشاره به بازدید از بخش‌های اورژانس و نورولوژی بیمارستان سینا گفت: فضای این دو دپارتمان کاملاً باهم متفاوت است و حجم کار اورژانس هم با سایر بخش‌ها اصلاً قابل قیاس نیست. به همین دلیل در جلسات ساماندهی اورژانس‌ها برای ایجاد انگیزه بیشتر، تفاوت پرداخت کارانه به نیروهای شاغل در اورژانس را پیگیری می‌کنیم.
وی در خصوص شلوغی اورژانس گفت: متأسفانه فضای فیزیکی اورژانس سینا شرایطی را ایجاد کرده که نوعی به‌هم‌ریختگی را تداعی می‌کند و به نظر می‌رسد جای کافی برای ویزیت پزشکان و ارائه خدمات پرستاری به بیماران وجود ندارد. در این زمینه نیز در برنامه توسعه اورزانس فکر شده که انشاء الله به زودی اجرا می شود.
مدیر امور پرستاری دانشگاه وضعیت تعداد نیروی انسانی را در اورژانس بیمارستان سینا مناسب اعلام و بر به‌کارگیری نیروهای باسابقه در بخش اورژانس تأکید کرد.
توضیح این‌که: این بازدید از بخش‌های اورژانس و نورولوژی بیمارستان سینا انجام شد؛ و در این بخش‌ها دکتر محقق، دکتر جلیلی و وسکویی هر یک با کارکنان، بیماران و همراهانشان صحبت کرده و به‌صورت انتخابی تعدادی از پرونده‌ها را موردبررسی قراردادند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش