استاد ایرانی جایزه مالی خود را برای توسعه سلامت در ایران اهدا نمود

دکتر علیرضا مصداقی نیا ،

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران که روز گذشته در نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو به دریافت جایزه مالی برای یک عمر تلاش برای پیشبرد سلامت عمومی نایل شده بود بخش اعظم این جایزه مالی را برای توسعه سلامت در ایران اهدا نمود
به گزارش وبدا به نقل از خبرگزاری صدا وسیما از ژنو؛ در شصت و نهمین نشست مجمع جهانی بهداشت که در ژنو جریان دارد جایزه یک عمر تلاش برای پیشبرد سلامت عمومی از سوی خانم مارگارت چان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به دکتر علیرضا مصداقی نیا استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد.
دکتر مصداقی نیا ؛ طی سخنانی بمناسبت دریافت این جایزه به نمایندگی جامعه سلامت کشور؛ دریافت این جایزه را نشانه چهار دهه تلاش و مشارکت فعال در بهبود سلامت ایران و جهان دانست. 
وی گفت :تردیدی نیست که کمک به انسان ها و بهبود سلامت و بهروزی آنها بزرگترین نعمت خداوندی که ایزد تعالی به خادمان سلامت اعطا نموده است. 
دکتر مصداقی نیا سپس به با اشاره به دریافت این جایزه ؛ پنجاهمین سالگرد دانشکده بهداشت دانشگاه تهران را به فال نیک گرفت و اشاره کرد که دانشکده بهداشت که وی بمدت بیست و هشت سال ریاست ان را برعهده داشت ؛ قطب علمی و عملی در اموزش علوم بهداشتی است. 
دکتر مصداقی نیا با سپاس از اصحاب سلامت کشور ؛دکتر هاشمی وزیر بهداشت ؛دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و همه اساتید ؛ و دانشجویان و همکاران سپاسگزاری نمود و اشاره کرد که این جایزه به جامعه سلامت کشور تعلق دارد و حاصل تلاش بی وقفه آنها در ارتقای سلامت ایران و جهان است که با آموزش هیات متخصص در حوزه های مختلف سلامت ؛اجرای پانزده برنامه دکتری و هفده برنامه کارشناسی ارشد و نیز ایجاد ده ژورنال معتبر علمی و مقالات در مجلات معتبر توسط دانشکده بهداشت اشاره نمود.
دکتر مصداقی نیا در پایان سخنان خود به شروع اجرایی سازی اهداف توسعه ملل متحد توسط کشور اشاره نمود و تاکید کرد بعنوان مشارکت کوچک در توسعه پاید ار سلامت ؛ بخش اعظم جایزه مالی خود را به برنامه ریزی برای توسعه پاید ار سلامت با محوریت دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران و سایر نقاط خواهد داد واظهار امیدواری کرد که این اقدام کوچک زمینه تبدیل جهان به آینده ای بهتر به نحوی که انسان ها بطور پایدار به بهبود سلامت دست یابند ؛ کمک کند. 
هشتمین جایزه سالیانه دکتر لی رییس فقید سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۶به پروفسور علیرضا مصداقی نیا از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت ۴ دهه مشارکت فعال و مستمر در بهبود سلامت ایران تعلق گرفت.
این جایزه ۱۰۰ هزار دلاری هر سال به یک نفر که در زمینه سلامت و بهداشت عمومی خدمات ماندگاری داشته باشد اعطا می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

انجمن پرستاری ایران

انجمن پرستاری ایران اولین تشکل صنفی پرستاری ایران در سال 1369 تشکیل شده و با مجوز و پروانه از وزارت کشور فعالیت خود را شروع کرده است. مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران مجری برنامه های آموزشی کوتاه مدت حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تهران و سایر استانهای دوره برگزارمیکندکه امکانات آموزشی متناسب و استاندارد لازم جهت ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای امور آموزشی و اجرای بهتر دوره های کوتاه مدت حوزه سلامت تدارک و آماده نموده که همراه با بهره گیری از اساتید مجرب و دکترای هیئت علمی مربوطه به صورت اساتید مدعو با این مجموعه همکاری می نمایند.

اعضای هیئت مدیره

آقای مجید پاک نیت
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر اصغر فتائی
رئیس انجمن پرستاری ایران
آقای دکتر جاریانی
عضو اصلی هیئت مدیره انجمن پرستاری ایران
آقای محسن رحمانی
بازرس انجمن پرستاری ایران
آقای مهدی محرری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای وحید وزیر زاده نوبری
نایب رئیس انجمن پرستاری ایران
خانم فرحناز عسگری
عضو اصلی هیئت مدیره
آقای دکتر حسن ناوی پور
عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری
Previous
Next

جدیدترین خبر

آخرین مقالات پژوهش